Lavt stofskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2022

Flipflap

Hej

sagen er den at jeg er ca 5+1 så vidt jeg lige kan regne ud og jeg har lavt stofskifte men har kun været tilknyttet egen læge i den forbindelse, og det er et stykke tid siden det sidst blev målt men hvornår fik i målt jeres stofskifte første gang i graviditeten mht eventuel ændring af medicin?? Er ærlig talt helt nervøs efter at have googlet lidt om alt går galt…

skal snakke med min læge i morgen over tlf men ja føler mig lidt lost?

håber det gav mening 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2022

TLO

Fik det målt ved positiv test 4+2 og derefter hver 4 uge hos endokronologerne på sygehuset 

Anmeld Citér

3. januar 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg blev henvist til sygehuset med det samme jeg havde en positiv test. Jeg bliver tjekket hver 4. Uge og har fået justeret mit medicin 3 gange nu. 
Hvor meget medicin får du nu? Og hvordan var din sidste måling?

Anmeld Citér

3. januar 2022

Flipflap

havudsigt skriver:

Jeg blev henvist til sygehuset med det samme jeg havde en positiv test. Jeg bliver tjekket hver 4. Uge og har fået justeret mit medicin 3 gange nu. 
Hvor meget medicin får du nu? Og hvordan var din sidste måling?

TAger 2 piller eltroxin dagligt… sidste måling var i april mdr  og der lå det på 1,6

Anmeld Citér

3. januar 2022

havudsigt

TSH skal helst ned omkring 1 når ma er gravid. Jeg startede med at have er TSH på 2,7 da jeg blev gravid og det faldt rigtig hurtigt til 1 efter min medicin blev justeret. Så du skal ikke være bekymret, men få endelig kontaktet lægen i morgen og bliv henvist til sygehuset 

Anmeld Citér

3. januar 2022

Flipflap

havudsigt skriver:

TSH skal helst ned omkring 1 når ma er gravid. Jeg startede med at have er TSH på 2,7 da jeg blev gravid og det faldt rigtig hurtigt til 1 efter min medicin blev justeret. Så du skal ikke være bekymret, men få endelig kontaktet lægen i morgen og bliv henvist til sygehuset 

Ok mange tak for svar er nemlig skide bekymret fordi jeg ikke har fulgt op på det men ja må tage en ordentlig snak med hende i Morgen… føler mig nok bare ikke særlig grundigt informeret om mit stofskifte og ja blev helt utilpas over ikke at have fået det tjekket med det samme jeg stod med en test. Bekymringer er der nok af

Anmeld Citér

3. januar 2022

havudsigt

Uha, bekymringer de bliver trofast følgesvend igennem hele graviditeten. Jeg tænker aldrig på mit stofskifte til dagligt, men i det øjeblik jeg blev gravid så fyldte det så meget! 

Anmeld Citér

3. januar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Du får en henvisning til endokrinologerne, som vil følge dig med blodprøver hver 4. uge.

TSH skal bare gerne være under 2,5. Det er det, der kræves for at komme i fertilitetsbehandling. Min TSH har aldrig været nede på 1, og har aldrig fået justeret min medicin medmindre TSH var over 2,5.

Anmeld Citér

3. januar 2022

Nenime

Som de andre siger, vil du blive fulgt med blodprøver ca hver fjerde uge. I denne graviditet overgik jeg  først til endokrinologi omkring uge 12, da min egen læge ikke ville justere min medicin som gravid. 

Min tsh har været ret lav i de tidlige uger (0,04) for derefter at stige til 8 omkring uge 15 og nu er den så faldet igen til 3,5 efter jeg er blevet reguleret lidt op i medicin. 
Jeg er sikker på de nok skal holde godt øje med dig, og få styr på der hvis du skal reguleres

Anmeld Citér

3. januar 2022

Naha

Flipflap skriver:

Hej

sagen er den at jeg er ca 5+1 så vidt jeg lige kan regne ud og jeg har lavt stofskifte men har kun været tilknyttet egen læge i den forbindelse, og det er et stykke tid siden det sidst blev målt men hvornår fik i målt jeres stofskifte første gang i graviditeten mht eventuel ændring af medicin?? Er ærlig talt helt nervøs efter at have googlet lidt om alt går galt…

skal snakke med min læge i morgen over tlf men ja føler mig lidt lost?

håber det gav mening 

Jeg havde lavet stofskifte de første 3 måneder af graviditeten. Min læge henviste mig til sygehuset. Da jeg fik det målt 2 gang omkring 14 uger henne, var der normaliseret. Lægen på sygehuset fortalte at det var HCG barseret lavt stofskifte. Og at der intet var at været bekymret over, det er ganske normalt at nogen kvinder får lavt stofskifte når der bliver gravide  

Så ro på, det er langt fra sikkert det er farligt for baby

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.