Hovedpine 7 dage i streg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. december 2021

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, så har jeg haft helt vild hovedpine de sidste 7 dage. Jeg er i uge 15 og led ikke af hovedpine før jeg blev gravid. 
De første dage tænkte jeg det var tilfældigt, men nu tror jeg simpelthen det har noget med graviditeten at gøre. 
Jeg hat taget Panodil for at komme igennem dagene, kun 2 stk. om dagen, selvom jeg sagtens kunne have brugt mere end det. 
andre der har prøvet det under graviditeten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2021

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Ja det har jeg! Havde så meget hovedpine i begge graviditeter. Havde for lav blodprocent. Jeg tog ekstra jerntabletter, det hjalp lidt, men havde stadig brug for panodiler i ny og næ. 

Anmeld Citér

31. december 2021

BM2021

Jeg havde også rigtig slem hovedpine, husker ikke hvor længe, (jeg led meget af opkast og mavesyre så det overskyggede de andre symptomer) men de første mange uger var præget af enorm træthed og hovedpine.

Anmeld Citér

31. december 2021

fehår

Jeg blev diagnosticeret med migræne, da jeg var gravid første gang. Men der hjalp Panodil ikke. Du kan prøve at læse op på symptomerne og se, om nogle af dem passer på migræne. Ellers kan du udelukke det i hvert fald.

Anmeld Citér

2. januar 2022

Kantar123

Det er rigtig synd for dig, men jeg hæfter mig ved at du skriver at du "kun har taget 2 stk panodil om dagen"...

Det er altså noget du skal passe rigtig meget på med! Jeg vil anbefale dig at holde ud, drikke masser af vand og evt mere jern

Panodil kan give fostret skader. Se her: 

https://dagensmedicin.dk/panodil-kan-oge-risiko-for-misdannelser-hos-fostre/

Af samme grund har jeg aldrig rørt end pille i min graviditet selvom jeg anerkender at det kan blive nødvendigt med en enkelt. Men prøv at hold igen!

Anmeld Citér

2. januar 2022

Lje

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, så har jeg haft helt vild hovedpine de sidste 7 dage. Jeg er i uge 15 og led ikke af hovedpine før jeg blev gravid. 
De første dage tænkte jeg det var tilfældigt, men nu tror jeg simpelthen det har noget med graviditeten at gøre. 
Jeg hat taget Panodil for at komme igennem dagene, kun 2 stk. om dagen, selvom jeg sagtens kunne have brugt mere end det. 
andre der har prøvet det under graviditeten?

Jeg vil ikke sætte ligeså meget ild under dig, som i et andet indlæg, men læs her fra Lægemiddelstyrelsen: 

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/2014/behandling-med-paracetamol-under-graviditet/

De anbefaler kontakt til eget læge hvis der er behov for smertestillende i mere end i et par dage. Så jeg ville ringe til egen læge i morgen. Og lade dem komme med gode råd ifht migræne, jern og andre forslag. 

Det er ubehageligt med hovedpine og hvis det blot handler om mere væske/jern/andet, så er det dumt ikke at finde kilden til problemet. Og få det behandlet korrekt. 

Vh. 

Anmeld Citér

2. januar 2022

MP5769

Profilbillede for MP5769

Hej

Jeg vil helt klart anbefale at du ringer til lægen, jeg kan ikke huske hvad det hedder, men man kan få et andet lægemidle mod hovedpine som er meget bedre for dig som gravid end paracetamol i forhold til bivirkninger som  påvirker dit kommende barn Dette kræver dog at man skal forbi et hovedpinecenter(mener jeg det hed) for at få det.

Anmeld Citér

2. januar 2022

Anonym trådstarter

Tak for de mange råd. Jeg kan se jeg ikke har de samme symptomer som ved migræne, så det er heldigvis ikke det. 
I min sidste graviditet havde jeg svangerskabsforgiftning, og var derfor en smule bekymret for om det kunne være det. Heldigvis ligger mit blodtryk helt normalt. Jeg vil ringe til lægen i morgen og rådføre mig med hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.