Ja blev fuldtidssygemeldt - først i to uger og så forlængede lægen med yderligere to uger, og da kvalmen hverken aftog eller jeg fik noget overskud til at foretage mig andet end at ligge, så forlængede hun 1,5 måned. Jeg kastede dog også op i den første måned, hvor jeg var sygemeldt. Pludselig blev det hele bare bedre og jeg starter på arbejde igen nu.
Men det bedste råd jeg kan give dig er, at du bare skal være ærlig. Jeg overtænkte virkelig og frygtede, at både lægen og min arbejdsplads ville tænke tusinde ting om mig. Men som min læge sagde, jeg kan jo kun sygemelde dig ud fra dine ord, så hvis du fortæller mig, at du ikke har det godt og kan varetage dit job, så sygemelder jeg dig. Men jeg er ikke tankelæser og kan ikke vide noget, hvis du holder igen. Hendes ord gjorde bare, at jeg indså, at det er vigtigt, at man fortæller ærligt, hvordan det står til med en og hverken behøver at under- eller overdrive. Jeg frygtede også, at jeg skulle overdrive, da jeg ellers virkede for svag og bare ville have en sygemelding. Men min læge sagde, hvis man har det så dårligt, at man ikke kan hente sit barn fra institution og kan være på derhjemme, så har ingen godt af at man presser selv afsted på arbejde.
Anmeld
Citér