Sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg frygter lidt at blive afvist af lægen og at jeg bare er et pylderhoved, men jeg er i 13. uge og har morgen til aften kvalme, som jeg kun kan holde i skak ved at ligge på sofaen i en bestemt stilling. Jeg arbejder med mennesker og kan ikke rende og kaste op i døgndrift på arbejdet.  Jeg kan ikke hverken hjælpe min mand eller være mor for mit andet barn rigtigt. Med ham havde jeg kvalme indtil jeg var halvvejs ca. Den gang var det bare kun eftermiddag/aften. Kan man godt blive sygemeldt pga. kvalme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2021

Anonym

Jeg var i uge 15, da jeg havde det som dig. Min læge sagde, at jeg absolut skulle sygemeldes - jeg kunne hverken arbejde, passe mit barn og ordne huslige gøremål. Jeg blev sygemeldt i 2,5 måneder og fik det heldigvis bedre. Jeg tænker, at du bare skal være ærlig overfor lægen og fortælle, hvordan du har det og hvordan, at det påvirker din hverdag. 

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym trådstarter

Blev du fuldtids sygemeldt? Og havde du gået med det så længe? Puha, det må have været hårdt.

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym

Ja blev fuldtidssygemeldt - først i to uger og så forlængede lægen med yderligere to uger, og da kvalmen hverken aftog eller jeg fik noget overskud til at foretage mig andet end at ligge, så forlængede hun 1,5 måned. Jeg kastede dog også op i den første måned, hvor jeg var sygemeldt. Pludselig blev det hele bare bedre og jeg starter på arbejde igen nu. 

Men det bedste råd jeg kan give dig er, at du bare skal være ærlig. Jeg overtænkte virkelig og frygtede, at både lægen og min arbejdsplads ville tænke tusinde ting om mig. Men som min læge sagde, jeg kan jo kun sygemelde dig ud fra dine ord, så hvis du fortæller mig, at du ikke har det godt og kan varetage dit job, så sygemelder jeg dig. Men jeg er ikke tankelæser og kan ikke vide noget, hvis du holder igen. Hendes ord gjorde bare, at jeg indså, at det er vigtigt, at man fortæller ærligt, hvordan det står til med en og hverken behøver at under- eller overdrive. Jeg frygtede også, at jeg skulle overdrive, da jeg ellers virkede for svag og bare ville have en sygemelding. Men min læge sagde, hvis man har det så dårligt, at man ikke kan hente sit barn fra institution og kan være på derhjemme, så har ingen godt af at man presser selv afsted på arbejde. 

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym

Jeg kender ikke din  læge og derfor kan jeg hele ikke udtale  mig om hvor god han/hun er til at lytte til dig nogle er bedring end andre på det punkt man en start vil værre at du er ærlig over for din læge om hvordan du har det lægen har jo kun dine ord at gå ud fra 

god bedring og pas på dig selv

Anmeld Citér

2. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kender ikke din  læge og derfor kan jeg hele ikke udtale  mig om hvor god han/hun er til at lytte til dig nogle er bedring end andre på det punkt man en start vil værre at du er ærlig over for din læge om hvordan du har det lægen har jo kun dine ord at gå ud fra 

god bedring og pas på dig selv

Mange tak. Hun smed mig på det kraftigste kvalmemedicin, man kan give til kræftpatienter, men det virker ikke. Jeg ligger stadig på sofaen hele dagen.

Jeg håber hun lytter i morgen. Hun ævlede løs os, at hun måske kunne deltids sygemelde mig. Det kan jeg bare ikke se for mig.

Anmeld Citér

3. januar 2022

Anonym

Det er ikke din læge der sygemelder dig, det er dig selv. Hvis du ikke kan passe dit arbejde fordi du har kvalme, så siger du det til din arbejdsgiver på samme måde som hvis du var syg med alt muligt andet. Det kan selvfølgelig altid være en god ide at involvere lægen alligevel.

Jeg har selv haft rigtig meget kvalme og kastet op siden uge 6, var fuldtidssygemeldt i tre uger fra omkring uge 9 og er først ved at nærme mig fuld tid nu i uge 18.

Du skal ikke pine dig selv - hvis du er for dårlig til at passe dit arbejde så meld dig syg. For langt de fleste går det jo over, så det er kun for en periode

Anmeld Citér

6. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ikke din læge der sygemelder dig, det er dig selv. Hvis du ikke kan passe dit arbejde fordi du har kvalme, så siger du det til din arbejdsgiver på samme måde som hvis du var syg med alt muligt andet. Det kan selvfølgelig altid være en god ide at involvere lægen alligevel.

Jeg har selv haft rigtig meget kvalme og kastet op siden uge 6, var fuldtidssygemeldt i tre uger fra omkring uge 9 og er først ved at nærme mig fuld tid nu i uge 18.

Du skal ikke pine dig selv - hvis du er for dårlig til at passe dit arbejde så meld dig syg. For langt de fleste går det jo over, så det er kun for en periode

Det fandt jeg ud af Troede man skulle gennem lægen og hun har været meget tilbageholdende. Begyndte at snakke om, at det selvfølgelig er okay at brække sig på arbejdet - jeg er lærer - jeg kan sgu da ikke bare sige "to sek., passer i lige jer selv" og så kaste op i papirkurven 4 gange på en time

Men hun sagde så også, at fordi graviditet ikke er en sygdom, så sygemelder man sig selv. Det gjorde jeg så, og min chef var MEGA cool.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.