Hvornår 3. stik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg ønsker ikke en diskussion om for eller imod vaccination. Jeg er ikke i tvivl om jeg skal vaccineres.

Er i tvivl om, hvornår jeg skal få 3. stik. Sundhedsstyrelsen anbefaler 2. eller 3. trimester. Hvorfor ikke 1. trimester? Jeg træder ind i 2. trimester i morgen. Jeg synes det er svært at vide, om jeg bare skal drøne ned og få det gjort så hurtigt som muligt, eller om det er godt at vente et par uger, så barnet er lidt større og stærkere. Jeg skal have moderna og sidste gang havde jeg høj feber i to døgn, så jeg er lidt nervøs, og den nervøsitet føler jeg ikke, min læge imødekommer. Hun sendte mig nærmest afsted i uge 9, og vidste ikke, at man først anbefales i uge 12+ og fremad.

Hvad har i andre vaccinerede gravide gjort jer af overvejelser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2021

Kantar123

Hvis du træder ind i 2. Trimester imorgen, allerede har talt med lægen OG det er er 4,5 måned siden at du fik dit 2. stik (for os gravide gælder 4,5 måned og for alle ande 5,5), så ville jeg få stikket nu.

Anmeld Citér

28. december 2021

tutti

Jeg fik mit første stik Moderna da jeg var næsten 16 uger henne. Jeg havde det på samme måde som dig, at jeg gerne liiiige ville et par uger ind i 2.trimester før jeg fik stikket, men dengang var det også helt nyt.  Hvis jeg skulle have stikket nu, ville jeg ikke vente så mange uger, især ikke med smittetrykket pt., så jeg ville derfor vælge at få den med det samme  

Anmeld Citér

28. december 2021

fehår

Jeg er i uge 11 og aftalte med min læge, at jeg ringer efter nakkefoldsscanning og booker tid til vaccine (min læge vaccinerer også). Først Corona, ugen efter influenza. Jeg arbejder på en stor skole og skal bare dækkes ind hurtigst muligt.

Anmeld Citér

28. december 2021

Anonym trådstarter

Fedt. Det lyder som om, jeg bare skal afsted. Jeg fik 2. stik i midt august, så det er 4,5 måned siden ca. nu. Jeg var i sidste vaccinegruppe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.