Ville I være bekymrede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
6 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. december 2021

fehår

Jeg er gravid og et sted mellem 10+3 og 10+6 i dag. Da jeg var på toilettet tidligere, var der en del brunt blod på papiret. Jeg har desuden mavesmerter. 

Jeg har før oplevet en MA 9+6, hvor jeg ikke oplevede nogen tegn på, at der var noget galt. Det her sætter gang i panikken. 

Ville I være bekymrede? Jeg kan ikke finde noget scanningssted i nærheden af mig, som har tid før januar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2021

Anonym

Kombinationen af menstruationslignende smerter (der f.eks. trækker om i lænden) og blødning over flere toiletbesøg og som også kommer i trusserne mellem toiletbesøg (særlig hvis der kommer noget friskt også) ville bekymre mig.

En enkelt omgang murren (som måske kan forveksles med let forstoppelse) og let "spotting" som kun er når man tørrer sig, hvad enten det er brunt eller rødt, ville ikke bekymre mig.

Husk at hvis du mistænker abort kan du ringe til vgtlægen. De kan henvise til scanning på sygehuset 

Øv hvor er det træls du skal opleve det her lige op til jul Men hvis der ikke kommer mere så prøv at finde ro i det jeg har selv prøvet at bløde omkring uge 10 (først brunt og så frisk) det stoppede i løbet af et døgn og fik en skøn datter ud af den graviditet, sund og rask. Jeg kan dog ikke huske om jeg havde ondt, det er mange år siden

Anmeld Citér

24. december 2021

Anonym

Hudløst ærligt. Ja så ville jeg være bekymret. 

Er der kommet mere blod? 

Anmeld Citér

25. december 2021

Frizzy

Jeg ville være nervøs. Håber det går over og at alt er godt. Det er et godt tegn hvis blodet er brunt og ikke friskt.

Anmeld Citér

25. december 2021

fehår

Smerterne tog til i går aftes. Jeg ringede til lægevagten, som i starten blankt afviste mig, fordi de ikke kunne gøre til eller fra. Men jeg pressede på, fordi jeg to gange før har oplevet styrtblødninger fra underlivet, og jeg fik lov til at blive tilset.

Og det var godt: urinvejsinfektion, som var begyndt at sætte sig i nyrerne. Vagtlægen mente, at hvis det var forblevet ubehandlet, havde jeg med stor sandsynlighed aborteret. Jeg er blevet proppet med penicillin og beordret hvile, for at plukveerne og smerterne kan aftage, indtil infektionen er i bedring. 

Jeg blev først bedt om at væbne mig med tålmodighed, belært om ligamentsmerter, om ikke at kunne gøre fra og til, blah blah blah. Men jeg er fandme glad for, jeg lyttede til min krop, for noget var jo helt galt.

Anmeld Citér

25. december 2021

Anonym

fehår skriver:

Smerterne tog til i går aftes. Jeg ringede til lægevagten, som i starten blankt afviste mig, fordi de ikke kunne gøre til eller fra. Men jeg pressede på, fordi jeg to gange før har oplevet styrtblødninger fra underlivet, og jeg fik lov til at blive tilset.

Og det var godt: urinvejsinfektion, som var begyndt at sætte sig i nyrerne. Vagtlægen mente, at hvis det var forblevet ubehandlet, havde jeg med stor sandsynlighed aborteret. Jeg er blevet proppet med penicillin og beordret hvile, for at plukveerne og smerterne kan aftage, indtil infektionen er i bedring. 

Jeg blev først bedt om at væbne mig med tålmodighed, belært om ligamentsmerter, om ikke at kunne gøre fra og til, blah blah blah. Men jeg er fandme glad for, jeg lyttede til min krop, for noget var jo helt galt.

Første kæmpe kram til dig og du gjort det helt rigtig nemlig af lyt til din krop  god bedring  + finder for at alt kommer til af gå som det skal nu

Anmeld Citér

25. december 2021

Black Rose

fehår skriver:

Hvor er det godt at du stod fast og lyttede til din krop! Stort kram til dig og god bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.