Det er sådan et mærkeligt ord værdig - men mit svar er egentlig meget lige til: jeg har meget svært ved at en der skal sidde i den lovgivende forsamling skal ind og brumme den, og endda udtaler, at hun ville gøre det igen.
Ønsker du, at blive valgt til kommunal eller regional bestyrelsen, så har den lovgivende forsamling = Folketinget (og hvem ved hvad Støjberg selv stemte?) Vedtaget, at man ikke er valgbar hvis man i en færdig behandlet retssag er dømt skyldig og har fået en betinget eller ubetinget dom. Dvs. Støjberg er ikke valgbar til kommunalvalg, men en del af de samme mennesker, der stemte for denne valgbarhedslov mener hun er værdig og senere valgbar til Folketinget.
Og må indrømme for mig handler det her ikke om islam, partifarve, pædofili, barnebrude og hvad der ellers blev sagt i Folketinget i dag (det var en halv pinlig affære at lytte til), men alene om, at en politiker er blevet dømt og vel derfor på samme måde ikke kan være valgbar i Folketinget som i en kommunalbestyrelse.
Anmeld
Citér