Er Inger Støjberg værdig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er Inger Støjberg værdig

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.359 visninger
47 svar
110 synes godt om
21. december 2021

Sprit25

Bare en for sjov afstemning. Er Inger Støjber værdig til folketinget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

På ingen måde. Hvis hun havde udvist en smule ydmyghed efter sin dom og erkendt de fejl hun begik, så kunne vi snakke om det. Men hun holder fast i at ævle om barnebrude.

Anmeld Citér

21. december 2021

fehår

Absolut ikke. Inger Støjberg er ikke blot dømt i Rigsretten, men oven i det viser hun ikke tegn på anger - tværtimod. 

Anmeld Citér

21. december 2021

lineog4

Det er sådan et mærkeligt ord værdig - men mit svar er egentlig meget lige til: jeg har meget svært ved at en der skal sidde i den lovgivende forsamling skal ind og brumme den, og endda udtaler, at hun ville gøre det igen.

Ønsker du, at blive valgt til kommunal eller regional bestyrelsen, så har den lovgivende forsamling = Folketinget (og hvem ved hvad Støjberg selv stemte?) Vedtaget, at man ikke er valgbar hvis man i en færdig behandlet retssag er dømt skyldig og har fået en betinget eller ubetinget dom. Dvs. Støjberg er ikke valgbar til kommunalvalg, men en del af de samme mennesker, der stemte for denne valgbarhedslov mener hun er værdig og senere valgbar til Folketinget. 

Og må indrømme for mig handler det her ikke om islam, partifarve, pædofili, barnebrude og hvad der ellers blev sagt i Folketinget i dag (det var en halv pinlig affære at lytte til), men alene om, at en politiker er blevet dømt og vel derfor på samme måde ikke kan være valgbar i Folketinget som i en kommunalbestyrelse.

Anmeld Citér

21. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg er lidt splittet….

bare der også bliver kigget kritisk på vores statsminister også så 

selvom jeg persobligt synes, at mink-erhvervet er primitivt og grotesk. 
men der var ikke hjemmel til aftalen, så…. 
Jeg synes barnebrude er ulækkert og ikke noget, vi i DK bør støtte op om. 
så, jeg er virkelig splittet

Anmeld Citér

21. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er lidt splittet….

Ingen synes barnebrude er et fedt koncept, men det er slet ikke det det handler om selvom Støjberg bliver ved at tale uden om. Som minister må man ikke bryde loven og det gjorde hun. Helt bevidst endda da hun var blevet rådgivet om det ulovlige. Det er sagens kerne.

Hvis Mette bevidst har brudt loven ifm. med minksagen - så skal hun da også straffes. Længere er den ikke.

Anmeld Citér

21. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
IenFart skriver:

Ingen synes barnebrude er et fedt koncept, men det er slet ikke det det handler om selvom Støjberg bliver ved at tale uden om. Som minister må man ikke bryde loven og det gjorde hun. Helt bevidst endda da hun var blevet rådgivet om det ulovlige. Det er sagens kerne.

Hvis Mette bevidst har brudt loven ifm. med minksagen - så skal hun da også straffes. Længere er den ikke.

Jamen så er vi jo helt enige

Anmeld Citér

21. december 2021

lineog4

CKJ skriver:

Jeg er lidt splittet….

Der er nedsat en kommission, for at belyse minksagen og om der er formodet lovbrud - hvis der er det og Mette Frederiksen stilles for en rigsret med samme udfald, så skal der selvsagt være samme udfald. 

Og det skal der uafhængigt af sagens obdhold og politikerens partifarve. 

Men ligesom man ikke dømte støjberg ude før udfaldet af rigsretten skal man selvsagt heller ikke med Mette Frederiksen. 

Jeg vil så gerne have tillid til de politikere, der skal repræsentere nig fx i forhold til at lave love, men det kræver at de selv er med på at overholde lovene  og hvis de finder lovene forkerte så at arbejde for en lovændring.

Anmeld Citér

21. december 2021

Soonmom

Jeg har ikke fulgt med.

Hvad er det helt nøjagtigt hun har gjort?

Har hun ikke bare skilt mindreårige piger fra deres ikke mindreårige mand?

Anmeld Citér

21. december 2021

lineog4

Jeg har ikke fulgt med.

Hvad er det helt nøjagtigt hun har gjort?

Har hun ikke bare skilt mindreårige piger fra deres ikke mindreårige mand?

Hun har i 2016 sendt en instruks ud om, at alle hvor den ene eller begge ægtefolk var over 15 og under 18 skille adskilles uden man parthørte dem - det var ulovligt, da man på daværende tidspunkt skulle tage stilling sag for sag. Hun er dømt for at have kendskab til, at det var imod gældende konventioner og alligevel givet instruks til dette.

Og en lille bibemærkning: i 2016 var det legalt i Danmark at være gift, hvis man var under 18 - det kunne man blive ved kongebrev - muligheden for det ophørte først i 2017.

Og en anden lille bibemærkning: for nogle af ægteparrene var begge parter under 18, så selvom det slet ikke er det sagen handler om, så er det store spin om pædofili netop bare det = et stort spin. 

Kort efter instruksen sendte et af ægteparrene en klage og blandt andet ombudsmanden gik ind i sagen, og kritiserede på det kraftigste Støjberg og hendes ministeriets handlen. Man kunne sagtens inde for lovens rammer have adskilt parrene  hvis blot man havde partshørt dem og ikke lavet en generel instruks der skulle gælde for alle.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.