Nervøs - tidspunkt for ægløsning IUI

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2021

Anonym trådstarter

Kære alle. 
Jeg er ny i behandlingsverdenen. 
Vi står overfor vores første IUI imorgen, men nu er jeg blevet nervøs for om jeg har for tidlig ægløsning ift tidspunkt for insemination. 

For overblikkets skyld: 

Onsdag d. 15/12: Ubeskyttet sex

Torsdag d. 16/12: Ubeskyttet sex + ÆL-sprøjte kl. 19.45. 

Fredag d. 17/12 (formiddag): Positiv ÆL-test og murren i underliv. Læge fra klinikken fraråder samleje idag pga insemination imorgen.

Lørdag d. 18/12: Insemination kl. 9.00. Tilråder samleje på denne dag. 

Hvad siger jer med erfaring indenfor det her? Har jeg ægløsning for tidligt ift inseminationen imorgen?

På forhånd tak for jer som tager sig tid til at hjælpe en nervøs førstegangs-IUI.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Kære alle. 
Jeg er ny i behandlingsverdenen. 
Vi står overfor vores første IUI imorgen, men nu er jeg blevet nervøs for om jeg har for tidlig ægløsning ift tidspunkt for insemination. 

For overblikkets skyld: 

Onsdag d. 15/12: Ubeskyttet sex

Torsdag d. 16/12: Ubeskyttet sex + ÆL-sprøjte kl. 19.45. 

Fredag d. 17/12 (formiddag): Positiv ÆL-test og murren i underliv. Læge fra klinikken fraråder samleje idag pga insemination imorgen.

Lørdag d. 18/12: Insemination kl. 9.00. Tilråder samleje på denne dag. 

Hvad siger jer med erfaring indenfor det her? Har jeg ægløsning for tidligt ift inseminationen imorgen?

På forhånd tak for jer som tager sig tid til at hjælpe en nervøs førstegangs-IUI.

Når du tager en æl-sprøjte vil testen jo reagere på den. Og hvis du havde naturlig ægløsning, ville den jo først komme ca et døgn efter positiv test. Så jeg er helt sikker på at alt er som det skal være

Anmeld Citér

17. december 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Når du tager en æl-sprøjte vil testen jo reagere på den. Og hvis du havde naturlig ægløsning, ville den jo først komme ca et døgn efter positiv test. Så jeg er helt sikker på at alt er som det skal være

Så det er slet ikke sikkert, at jeg har reel ægløsning nu? Men at testen er positiv fordi jeg tog ÆL-sprøjte igår?

Testen reagerer jo på LH-stigning. Og ægløsningssprøjten er jo hcg..

Anmeld Citér

17. december 2021

Anonym

Man tager ægløsningssprøjten x antal timer før insemination. Det gør man, for at lægerne kan styre din ægløsning

Jeg tænker umildbart at du er nødt til at stole på at lægerne har styr på det. Og så tænker jeg ikke du kan få en troværdig test, når/hvis du har fået fx ovitrelle

Held og lykke!

Anmeld Citér

17. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Så det er slet ikke sikkert, at jeg har reel ægløsning nu? Men at testen er positiv fordi jeg tog ÆL-sprøjte igår?

Testen reagerer jo på LH-stigning. Og ægløsningssprøjten er jo hcg..

Ja det er jeg helt sikker på. 

Ja der er hcg i ovitrelle, og hcg slår ud på en ægløsningstest.

Held og lykke med behandlingen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.