GBS i urinen - andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2021

Anonym trådstarter

Er der andre end mig, som har fået påvist GBS i urinprøven? Jeg er meget nervøs for, om barnet kan blive smittet i graviditeten, men læser mig frem til at det er under fødslen det kan ske. 

Skal man blive ved med at have antibiotika, hvis man påviser det flere gange i urinprøverne? Det er jo en bakterie 30% bare har i urinen, tarmene eller livmoderhalsen.

Del gerne jeres erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2021

Soonmom

Du får pinicilin ligesom du plejer mod blærebetændelse 

De efterfølgende gange du bliver tjekket for blærebetændelse skal din urin sendes til dyrkning uanset for at se om den stadig er der 

Under fødslen får du antibiotika x antal gange og efterfølgende bliver du indlagt i 48 timer.

Anmeld Citér

16. december 2021

Haab

Ja, jeg har desværre også fået konstateret GBS da jeg var 6+0, jeg er på penicillin lige nu, men ved ikke særlig meget om det endnu, andet end det jeg har læst mig frem til. Så jeg følger også lige med her i tråden

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Jeg har også fået det påvist. Jeg fik en penicillinkur, men min urin er kun blevet dyrket den ene gang.

Jeg har fået at vide, at lige gyldig om den er der under fødslen eller ej, så skal jeg have antibiotika. Man skal have to doser med 4 timers mellemrum. Hvis man når begge doser er det indlæggelse i et døgn og når man det ikke, er det 2 døgns indlæggelse. Det er for at observere baby.

Min jordemoder sagde, at de ikke er bekymret og de sjælden ser nogen blive syge af det.

Anmeld Citér

16. december 2021

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg har også fået det påvist. Jeg fik en penicillinkur, men min urin er kun blevet dyrket den ene gang.

Jeg har fået at vide, at lige gyldig om den er der under fødslen eller ej, så skal jeg have antibiotika. Man skal have to doser med 4 timers mellemrum. Hvis man når begge doser er det indlæggelse i et døgn og når man det ikke, er det 2 døgns indlæggelse. Det er for at observere baby.

Min jordemoder sagde, at de ikke er bekymret og de sjælden ser nogen blive syge af det.

Det er 2 døgn uanset

Anmeld Citér

17. december 2021

AaaH

Soonmom skriver:

Det er 2 døgn uanset

Ikke i følge min jordemoder

Anmeld Citér

17. december 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Nogle fødesteder tester når man kommer ind til fødsel. Og så er det svaret der, der afgør om man skal have antibiotika og evt hvor længe man skal indlægges

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.