Hjertelyd hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
10 svar
16 synes godt om
15. december 2021

Jopige

Hejsa! 
Er der andre herinde som også har en Angelsound eller en anden type doppler hjemme? 
Jeg er 9+0 i dag og fandt babys hjertelyd. Det gav mig virkelig ro i maven i denne tid hvor man ofte er så usikker og bange. 
Med min søn brugte jeg den først efter 14-16 uge, så havde slet ikke troet jeg kunne finde hjertelyden allerede. 

Så er der andre ligesom jeg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Jopige skriver:

Hejsa! 
Er der andre herinde som også har en Angelsound eller en anden type doppler hjemme? 
Jeg er 9+0 i dag og fandt babys hjertelyd. Det gav mig virkelig ro i maven i denne tid hvor man ofte er så usikker og bange. 
Med min søn brugte jeg den først efter 14-16 uge, så havde slet ikke troet jeg kunne finde hjertelyden allerede. 

Du skal passe på med at høre hjertelyde hjemme og ikke af professionelle.. Du kan risiker at fange dit hjertelyd og få falsk tryghed. 
der er også noget med at maskinen udsender varmestråler som ikke er godt hvis det bruges tit

Anmeld Citér

15. december 2021

kirin

Alonebreak skriver:

Du skal passe på med at høre hjertelyde hjemme og ikke af professionelle.. Du kan risiker at fange dit hjertelyd og få falsk tryghed. 
der er også noget med at maskinen udsender varmestråler som ikke er godt hvis det bruges tit

Har læst det samme. 

Anmeld Citér

16. december 2021

Jopige

Alonebreak skriver:

Jeg kan godt høre forskel på min egen puls og babyens. Min er meget langsommere. 
Jeg bruger den jo ikke dagligt, men mere for at få vished imellem scanninger. 
Så jeg har styr på det. 

Anmeld Citér

16. december 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Jopige skriver:

Hejsa! 

Jeg havde også en Angel Sound, og jeg brugte den også imellem scanningerne, hvis jeg fx ikke mærkede liv

Anmeld Citér

16. december 2021

HapsHapsHaps

Jeg har brugt hjemmedoppler i begge mine graviditeter. Mest i den periode hvor jeg endnu ikke kunne mærke baby sparke; da jeg mærkede bevægelse dagligt havde jeg ikke rigtigt behovet, men det var sindssygt hyggeligt at lade min mand høre lyden ind imellem

Anmeld Citér

16. december 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Jopige skriver:

Jeg kan godt høre forskel på min egen puls og babyens. Min er meget langsommere. 
Jeg bruger den jo ikke dagligt, men mere for at få vished imellem scanninger. 
Så jeg har styr på det. 

Det er dejligt for dig, håber også at det fortsat vil fungere for dig. 

Jeg advare blot, hvad de professionelle advare imod...... 

Anmeld Citér

17. december 2021

Annoni

Som jordemoder vil jeg ikke anbefale det, jeg mener det er en falsk tryghed - det kræver stort kendskab og erfaring i at lytte hjertelyd på baby for at kunne identificere en normal hjertelyd. Det kan godt være at du kan finde babys hjertelyd, men du vil uden uddannelse i det, ikke kunne afgøre om den er normal, der skal man have kendskab til variationsbredde, deccelerationer, accelerationer og meget andet. undersøgelser har desuden vist at gravide tit finder sin egen hjertelyd. 

Det aller bedste du kan gøre er at holde øje med at du mærker din baby, kun du kender dit barns rytme og bevægelsesmønster - det kan ingen jordemoder eller læge gøre bedre end dig. Hvis dit barn bevæger sig dagligt som det plejer, er det tegn på trivsel og overskud  Stol på dig selv din krop og det du mærker, i stedet for at gøre dig afhængig af et “apparat” du ikke er uddannet til at bruge  

kæmpe kram herfra

Anmeld Citér

17. december 2021

Jopige

Annoni skriver:

Som jordemoder vil jeg ikke anbefale det, jeg mener det er en falsk tryghed - det kræver stort kendskab og erfaring i at lytte hjertelyd på baby for at kunne identificere en normal hjertelyd. Det kan godt være at du kan finde babys hjertelyd, men du vil uden uddannelse i det, ikke kunne afgøre om den er normal, der skal man have kendskab til variationsbredde, deccelerationer, accelerationer og meget andet. undersøgelser har desuden vist at gravide tit finder sin egen hjertelyd. 

Det aller bedste du kan gøre er at holde øje med at du mærker din baby, kun du kender dit barns rytme og bevægelsesmønster - det kan ingen jordemoder eller læge gøre bedre end dig. Hvis dit barn bevæger sig dagligt som det plejer, er det tegn på trivsel og overskud  Stol på dig selv din krop og det du mærker, i stedet for at gøre dig afhængig af et “apparat” du ikke er uddannet til at bruge  

kæmpe kram herfra

Jeg bad ikke om anbefalinger, men spurgte derimod ind til om andre også brugte den. 
Jeg har nemt ved at høre forskel på min egen hjertelyd og babyens, og jeg ved godt, at jeg ikke er trænet til at kunne høre diverse ting, men det beroliger mig imellem scanninger. 
Jeg er langt fra at kunne mærke min baby, så jeg kan ikke bruge det råd til noget. Det er jo netop i denne tid hvor jeg ikke kan mærke baby og heller ikke skal ind og se den i nogle uger, at jeg tyr til min Angelsound. Så ellers tak for det. 

Anmeld Citér

17. december 2021

BM2021

Altså jeg gik til scanninger jævnligt, det var dyrt ja - men tilgengæld fik jeg uddannet faghjælp til at berolige mig.

Af alle gange jeg har fået dopler på, var jeg sikker på at det var baby jeg hørte, men det var faktisk bare flowet i navlesnoren jeg hørte - jeg vil ikke tage fra dig at du føler at du hat helt styr på det, men jeg vil gerne slå et slag for anbefalingerne og tænke at der er en grund til at man bliver uddannet sonograf

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.