Sidste dag i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.821 visninger
7 svar
8 synes godt om
14. december 2021

Tinstin

Så har jeg hentet min søn hos sin dagplejer for sidste gang. Hans storebror gik der før ham, så i alt har vi haft 3,5 år med daglig gang i hendes hjem. Og nu er det slut - hun går også på pension. Min søn og et andet barn var de sidste.

Jeg er så trist over det. Da storebror stoppede var det trist, men nu er det værre. Da jeg har været arbejdsløs og på barsel, har dagplejeren i perioder været det eneste menneske jeg så. Og lillebror har hun kendt fra da han var i maven og jeg kun var 6 uger henne nærmest.

Nu har jeg snart to børnehavebørn. Åh, hvorfor skal disse milepæle altid være så hårde. Ligesom da amningen stoppede, barslen stoppede osv.

Jeg har ingen venner med børn, derfor må jeg lige dele det med jer - har I også haft det så hårdt? Gid, de kunne forblive små for evigt...! (Og så alligevel ikke )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Åh kender følelsen. Vi havde samme DP til de to mindste, og må sige st jeg kneb en tåre da det var sidste dag. 

Anmeld Citér

14. december 2021

kirin

Hvor er det dejligt du har haft en god dagplejer til begge dine børn, håber du har fortalt hende hvor glade I er for hende

Anmeld Citér

14. december 2021

Kir

Kunne det måske være en mulighed at ses med hende stadig? Min og min søsters dagplejemor og hendes mand blev en del af mine forældres vennekreds, også selvom de var en del ældre end mine forældre. Det var super hyggeligt.

Ved selvfølgelig ikke om dine børns dagplejemor er interesseret, men du kunne da invitere på kaffe og se hvad hun siger

Anmeld Citér

14. december 2021

Tinstin

Vi har aftalt at ses efterfølgende og det glæder jeg mig til. Vi har heller ikke rigtigt kunne komme ind i huset og storebror har været "bandlyst" pga corona, så det bliver rart at ses som privatpersoner uden restriktioner.

Anmeld Citér

14. december 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Dejligt at jeres unger har haft så fantastisk et menneske, i sit liv. 

Vores ældste datter blev 13 i sep. Hun stoppede ved hendes første dp, der blev tvunget på efterløn, da vores datter var 2,4 år. 

Hun bor en stikvej fra os, og fra vores stue, ka vi se ned til deres hun. 

Selvom vores gamle dp, nu er over 70 og hendes mand er 76, så ses og snakker vi tit sammen. Det er bla også hende, der passer vores his og katte, når vi er på ferie osv. 

Så det er jo bare dejligt, at hun stadig gerne vil ses. Nogen mennesker kommer bare ind i ensliv, når man mindst venter det. Vh Stine 

Anmeld Citér

14. december 2021

kirin

StineW79 skriver:

Dejligt at jeres unger har haft så fantastisk et menneske, i sit liv. 

Vores ældste datter blev 13 i sep. Hun stoppede ved hendes første dp, der blev tvunget på efterløn, da vores datter var 2,4 år. 

Hun bor en stikvej fra os, og fra vores stue, ka vi se ned til deres hun. 

Selvom vores gamle dp, nu er over 70 og hendes mand er 76, så ses og snakker vi tit sammen. Det er bla også hende, der passer vores his og katte, når vi er på ferie osv. 

Så det er jo bare dejligt, at hun stadig gerne vil ses. Nogen mennesker kommer bare ind i ensliv, når man mindst venter det. Vh Stine 

Hvad vil det sige at være 2,4 år? 

Anmeld Citér

14. december 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79
kirin skriver:

Hvad vil det sige at være 2,4 år? 

Hun var 2 år og 4 mdr, da hun stoppede hos sin gamle dp mor. Hun er 13 år nu. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.