Gruppe B streptokokker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2021

Anonym trådstarter

Er der mon nogen herinde, som kender til proceduren for påfund af GBS i urinen? i 2016 blev jeg indlagt efter fødslen af min søn, fordi man i løbet af graviditeten havde fundet GBS i urinen. Skulle have antibiotika i drop under fødslen, men det gik så stærkt, at jeg kun fik en del af den dosis, man skal have. 

Bliver man automatisk indlagt ved næste graviditet, hvis man i en tidligere graviditet har påvist GBS? Eller er det kun, hvis det konstateres igen? Det er jo en bakterie, som en del bare har i tarmene/underlivet, som jeg har forstået det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

Soonmom

Nej kun hvis du har haft den i den nuværende graviditet og du skal også kun have antibiotika under fødslen hvis du har haft den i den nuværende.

Selvom jeg ikke havde bakterier i min urin på noget tidspunkt, blev den sendt til dyrkning hver gang for at tjekke at der ikke var gruppe B steptokok i fordi jeg i forrige graviditet havde haft blærebetændelse med gruppe B steptokok, men ellers var der ingen forholdsregler

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Er der mon nogen herinde, som kender til proceduren for påfund af GBS i urinen? i 2016 blev jeg indlagt efter fødslen af min søn, fordi man i løbet af graviditeten havde fundet GBS i urinen. Skulle have antibiotika i drop under fødslen, men det gik så stærkt, at jeg kun fik en del af den dosis, man skal have. 

Bliver man automatisk indlagt ved næste graviditet, hvis man i en tidligere graviditet har påvist GBS? Eller er det kun, hvis det konstateres igen? Det er jo en bakterie, som en del bare har i tarmene/underlivet, som jeg har forstået det

Jeg har bakterien denne gang. Min jordemoder sagde, at vi skal være indlagt i 24 timer, hvis jeg når at få begge doser antibiotika. Hvis ikke, skal vi være indlagt i 48 timer. Men som en anden skriver, er det kun hvis det bliver påvist i din urin i denne graviditet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.