Når børnene opdager, at man har sex ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.058 visninger
4 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2021

Anonym trådstarter

Min datter har hørt os have sex sidste dag. Hun kom selv og fortalte, at hun vågnede og gik hen til vores soveværelsesdør, hvor hun så kunne høre specielt mig  Min datter imiterede endda hvordan jeg lød  Jeg kunne grave mig ned så flov blev jeg!! Hun lyttede et kort øjeblik og gik så i seng igen har hun fortalt. 

Hun ved godt hvad vi lavede. Hun er 10 år.

Har I prøvet det samme?? Hvad sagde I?? Gjorde I?? Jeg har ikke yderligere snakket med vores datter. Jeg bliver simpelthen så flov  Det er jo ikke meningen at børnene skal se eller høre os voksne have sex!! Og jeg ved godt, at det er naturligt, men alligevel bliver jeg mega flov!! 

Jeg er ikke den forældre der bare kan snakke med sit barn om sex osv. Det er jeg simpelhen for flov til!! Syntes alt omkring pubertet osv er svært for mig at snakke om kan jeg mærke. Og jeg ved ikke hvorfor, for jeg ved jo godt at det er naturligt!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min datter har hørt os have sex sidste dag. Hun kom selv og fortalte, at hun vågnede og gik hen til vores soveværelsesdør, hvor hun så kunne høre specielt mig  Min datter imiterede endda hvordan jeg lød  Jeg kunne grave mig ned så flov blev jeg!! Hun lyttede et kort øjeblik og gik så i seng igen har hun fortalt. 

Hun ved godt hvad vi lavede. Hun er 10 år.

Har I prøvet det samme?? Hvad sagde I?? Gjorde I?? Jeg har ikke yderligere snakket med vores datter. Jeg bliver simpelthen så flov  Det er jo ikke meningen at børnene skal se eller høre os voksne have sex!! Og jeg ved godt, at det er naturligt, men alligevel bliver jeg mega flov!! 

Jeg er ikke den forældre der bare kan snakke med sit barn om sex osv. Det er jeg simpelhen for flov til!! Syntes alt omkring pubertet osv er svært for mig at snakke om kan jeg mærke. Og jeg ved ikke hvorfor, for jeg ved jo godt at det er naturligt!! 

Jeg tænker først og fremmest at du skal prøve om du kan arbejde med din egen flovhed, for du vil gøre din datter en STOR tjeneste, hvis al sådan noget ikke bliver tabu. Du har jo en opgave, at tale med hende om mens, p-piller, kønsbehåring og sex, når alt dette kommer til, og det vil da være synd for din datter, men så sandelig også for dig, hvis det alt sammen er noget, hvor hun ikke kan snakke med nogen om det.

Dernæst, jeg er forholdsvis sikker på at vores unger har hørt os have sex, men det er ikke noget vi som sådan har talt om, men fordi vi snakker med vores børn, om mens, sex og alt derimellem, føler jeg mig sikker på, at de vil sige hvis lyden genere dem, eller de undre sig over noget. Jeg tror nu mere, at de tænker "nu igen", hvis lyden en enkelt gang skulle blive for høj - vi prøver at ungerne ikke skal høre eller se os, men med teenageunger er der aldrig 100 % ro i huset, så reglen er, at man ikke braser ind i vores soveværelse, medmindre det brænder

Men du er nødt til, at arbejde med at ganske naturlige ting ikke bliver noget du ikke kan tale om, det ville være så synd.

Tænker jeg, at du skal igangsætte en samtale med din datter om at hun hørte jer? Nej, det skib er sikkert sejlet. Men sker det igen, så bare sige undskyld for støjen, og så se om hun har spørgsmål, ellers ender det måske med at hun tror det er noget "forbudt", eller "farligt"

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Jeg tilslutter mig der svar du allerede har fået.

Mine forældre har ALDRIG talt med mig omkring sex, krop osv. Jeg tror min mor er ekstremt blufærdig omkring det og det var bare ikke noget vi talte om. 

Jeg er stik modsat og taler åbent med min børn om kroppens udvikling, sex, menstruation m.m. 
Vores børn er med på den, de fniser lidt ind i mellem og andre gange synes de vi er skøre. Men helt ærligt, så er det befriende at vi kan tale åbent. 

Men jeg ved ikke om det har noget at sige, men vi er og har altid været, meget fysiske. Rigtig meget kys og kram og put og det har børnene altid været vandt til, så jeg tror ikke de føler det forkert. Og jeg tror virkelig ikke de er flove/generte over at komme til mig/os, hvis de har nogle spørgsmål eller andet. 

Nå, det blev lidt langt. Jeg tror bare jeg ville sige at jeg ville ønske at mine forældre havde været mere frie omkring det.
Jeg tænker du vil få god glæde af at arbejde med din flovhed omkring sex. Er det kun over for børnene, eller er det sex i det hele taget? 

Anmeld Citér

14. december 2021

Frizzy

Du skal bare svare .. ja - sådan lyder man nogle gange når man hygger sig sammen. 

Intet flovt - det er da meget bedre en børn der altid hører deres forældre skændes. Her hører dine børn at I har det godt sammen = gode rollemodeller

Anmeld Citér

14. december 2021

kirin

Jeg er helt enig med Frizzy, det er kun pinligt hvis du gør det til noget pinligt.

Hvis du ikke føler dig komfortable med at tale med din datter om pubertet så giv hende bogen "Pigesnak" den er meget informativ og personligt ville jeg have fortrukket at have fået en bog i stedet for at have en enormt akavet samtale med mine forældre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.