Søger gode råd til aftenkvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2021

fehår

Jeg er gravid med barn nummer 3 (8+6), og denne her gang er kvalmen værre end nogensinde. 

Jeg kaster kun op cirka en gang dagligt, men jeg kæmper virkelig for ikke at kaste op oftere. Især tandbørstning er et mareridt at komme igennem og har også fået mig til at kaste op før. 

Fra klokken 14 og natten igennem har jeg hæslig kvalme, som først rigtig bliver bedre et stykke ude på natten. Der er også kvalme morgen og formiddag, men den er mildere.

Seabands er afprøvet uden succes, og jeg forsøger at spise små måltider jævnligt. 

Har I ellers nogen gode råd til aftenkvalme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90
fehår skriver:

Jeg er gravid med barn nummer 3 (8+6), og denne her gang er kvalmen værre end nogensinde. 

Jeg kaster kun op cirka en gang dagligt, men jeg kæmper virkelig for ikke at kaste op oftere. Især tandbørstning er et mareridt at komme igennem og har også fået mig til at kaste op før. 

Fra klokken 14 og natten igennem har jeg hæslig kvalme, som først rigtig bliver bedre et stykke ude på natten. Der er også kvalme morgen og formiddag, men den er mildere.

Seabands er afprøvet uden succes, og jeg forsøger at spise små måltider jævnligt. 

Har I ellers nogen gode råd til aftenkvalme?

Åh jeg føler med dig.

jeg er selv lige startet i forløb mod svær graviditetskvalme - og har både fået kvalmestillende piller samt rådet tilskud af b6 vitamin. Jeg synes b6 vitamin tager toppen af svimmelheden i kvalmen - så det kan du måske prøve at spørge din læge om du må tage. Min læge sagde at det er helt ufarligt da det er et vandopløseligt vitanin, men jeg synes nu det er en god ide at spørge din egen læge alligevel

Anmeld Citér

14. december 2021

fehår

Lambi90 skriver:

Åh jeg føler med dig.

jeg er selv lige startet i forløb mod svær graviditetskvalme - og har både fået kvalmestillende piller samt rådet tilskud af b6 vitamin. Jeg synes b6 vitamin tager toppen af svimmelheden i kvalmen - så det kan du måske prøve at spørge din læge om du må tage. Min læge sagde at det er helt ufarligt da det er et vandopløseligt vitanin, men jeg synes nu det er en god ide at spørge din egen læge alligevel

Tak! Min læge har først tid til konsultation næste uge, men jeg vil skrive en mail omkring b6-vitamin. Det var en god idé!

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Jeg synes det hjælper en smule at sove med hovedet oppe, dvs masser af puder under. Og så sørge for at lufte godt ud. Evt åbne vinduet mens det er værst.

Og så synes jeg du skal prøve B6 eller spørge din læge om kvalmestillende medicin du kan tage til aften. Det er sgu ikk til at holde ud ellers. 

Anmeld Citér

14. december 2021

Anonym

Her er menthol bolsjer det eneste, der får mig igennem en arbejdsdag og så hvile på sofaen om eftermiddagen og aftenen. Jeg kan mærke tydeligt forskel på de dage, hvor jeg ikke har så meget og får sovet og hvilet meget, og de dage, hvor jeg ikke gør. Jeg sover også med højt hoved og en pude under knæene.

Anmeld Citér

14. december 2021

fehår

Lægen sagde god for B6. Hvor hurtigt mærkede I effekt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.