Forskel på første og anden graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2021

Anonym trådstarter

I min første graviditet havde jeg meget kvalme fra uge 3+2 til uge 10+0. Nu er jeg gravid igen 4+4 og havde en smule kvalme den første uge. Nu er det dog nærmest forsvundet. Kan der være så stor forskel på to graviditeter? Eller er der måske noget galt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2021

Anonym

Nu er jeg kun i uge 11, men mine symptomer startede for alvor i uge 5 og så blev jeg hårdt ramt af kvalme, madlede, træthed mm. Meget værre end i min første graviditet. 

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Første gang havde jeg kvalme i næsten en uge før jeg kunne teste positiv. Anden gang kom kvalmen først da jeg var 5+, men den var helt lige så kraftig, men aftog hurtigere end 1. Gang

En af mine veninder havde ikke kvalme 1. Gang. Anden gang var hun sygemeldt 2 mdr pga kvalme og opkast

Graviditeter kan være meget forskellige

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

I min første graviditet anede jeg ikke, at jeg var gravid før uge 10.

I min næste havde jeg kvalme fra ca. uge 5 til uge 18, hver eftermiddag/aften med opkast.

I min tredje (biokemisk - gik til 5+0) havde jeg styg, styg kvalme fra 3+4 og indtil jeg blødte.

Nu er jeg gravid igen med kvalme fra ca. 6+0 og fra morgen til aften. Er på randen til opkast hvert sekund, jeg ikke sover, men det er stadig ikke sket. Hurra for mentholbolsjer og seabands

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Første graviditet havde jeg kvalme og kastede op de første 3 måneder. De resterende måneder havde jeg ondt i lænd og bækken (ikke bækkenløsning). 

Her i anden graviditet, påbegyndt 1 år efter jeg fødte min datter, har jeg ingen kvalme haft og heller ingen smerter. Faktisk har jeg det bare rigtig godt er pt 28+

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

Første graviditet kæmpe kvalme samtlige 9 måneder 

Anden graviditet ingen kvalme, men sygemeldt med slem bækkenløsning fra ca uge 14. 

Så meget forskelligt her  

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym

1. Graviditet, ingen kvalme overhovedet på noget tidspunkt

2. graviditet, total invaliderende kvalme fra 8. Uge til uge 18. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.