Udflåd i overflod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2021

Anonym trådstarter

Sagen er at jeg er gravid, med knap 3 uger til termin. Jeg døjer med, syntes jeg selv, ekstreme mængder udflåd, jeg kan tørre det væk og der går ikke 2 minutter så er mit underliv totalt gennemvådt af udflåd igen.

Selve udflåddet er ikke det der genere mest, men det er grunden til generne, for mit underliv er aldrig tørt og jeg føler mig nu nærmest hudløs, mit underliv er rødt og irriteret af den store mængde udflåd.

Og nej der er ikke ændring i konsistens eller farve, mængden er bare virkelig ekstrem.

Gode råd til at kunne holde det ud frem til fødsel om 3-5 uger modtages 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2021

Anonym

Jeg havde også enorme mængder udflåd, så meget at både jeg og fødegangen flere gange blev i tvivl om mit vand, var gået. 
Jeg brugte natbind

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde også enorme mængder udflåd, så meget at både jeg og fødegangen flere gange blev i tvivl om mit vand, var gået. 
Jeg brugte natbind

Jeg er heldigvis ikke i tvivl om at det bare er udflåd, men det er bare så ekstreme mængder så jeg bliver rød og hudløs som en babynumse kan blive af at være indelukket i en ble, jeg kan derfor heller ikke holde ud at have bind eller trusseindlæg på, det føles bare som om det gør det værre.

Så jeg forsøger med zinksalve for at prøve at holde det ud, og så håber jeg virkelig meget det stopper så snart jeg har født, for det andet her gør bare rigtig ondt

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er heldigvis ikke i tvivl om at det bare er udflåd, men det er bare så ekstreme mængder så jeg bliver rød og hudløs som en babynumse kan blive af at være indelukket i en ble, jeg kan derfor heller ikke holde ud at have bind eller trusseindlæg på, det føles bare som om det gør det værre.

Så jeg forsøger med zinksalve for at prøve at holde det ud, og så håber jeg virkelig meget det stopper så snart jeg har født, for det andet her gør bare rigtig ondt

Hvis det er som en babynumse, så kunne du prøve Olivy. Herhjemme er det i hvert fald bedst til røde babynumser

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis det er som en babynumse, så kunne du prøve Olivy. Herhjemme er det i hvert fald bedst til røde babynumser

Det må jeg prøve for det er virkelig ubehageligt som det er nu

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det må jeg prøve for det er virkelig ubehageligt som det er nu

Det lyder ikke særlig rart.
Hvad siger læge eller jordemoderen? 

Anmeld Citér

10. december 2021

My1234

Hvis du ikke har trusseindlæg eller bind på, går du så rundt med våde trusser? 
Hvis ja, er det måske derfor det gør så ondt. 

God bedring

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Prøv at smør godt med kokosolie på når du går i seng og sov med det på natten over, det er fantastisk hvad det kan gøre ved huden. 

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym trådstarter

My1234 skriver:

Hvis du ikke har trusseindlæg eller bind på, går du så rundt med våde trusser? 
Hvis ja, er det måske derfor det gør så ondt. 

God bedring

Nej dog ikke, skifter trusser så snart de er våde/fugtige, men ofte når det ikke at ligge sig i trussen, men bliver mere siddende mellem skamlæberne.... Så mærkeligt at skrive dette.

Derfor sidder det jo og irriterer huden.

Vasker hver aften og smører med en barriere creme til natten, og så lader jeg understellet få luft hele natten.

Anmeld Citér

11. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder ikke særlig rart.
Hvad siger læge eller jordemoderen? 

Havde ikke problemet ved sidste lægetjek uge 32 så ham har jeg ikke konsulteret.

Jordemoderen har jeg ikke omtalt det for da jeg ikke bryder mig om at skulle diskutere emnet....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.