Hej.
Vi har været i fertilitetsbehandling på en privat klinik henvist fra lægen, hvor vi har fået nogle insemineringsforsøg.
Nu er vi blevet henvist videre hospitalets klinik til IVF, og skal udfylde det her spørgeskema.
Her er spørgsmålet vedr. om man modtager psykologisk behandling. Jeg går til psykolog pga. et tidligere stressforløb, hvor jeg gik ned med stress for 4-5 år siden og dermed også fik angst som følge af stressen. Jeg var meget hårdt ramt af stressen, men i dag har jeg det godt. Jeg er ikke der hvor jeg er klar til at give afkald på psykologen, men er nu nede på 3-4 samtaler om året. Det er egentligt blot for at sikre, at jeg aldrig når dertil hvor jeg bliver så stresset igen, og i bund og grund behøver jeg nok ikke at gå til psykolog men det giver mig noget, og derfor fortsætter jeg indtil det ikke længere giver mig noget. Nu bliver jeg pludselig bekymret for om det, at jeg stadig går til psykolog og at jeg har haft stress (og dertilhørende angst) gør at de ikke vil godkende os til behandling. Vi har et ellers et helt normalt liv, bor i et rækkehus, har stabil indkomst, nære familierelationer osv.
Har nogle af jer erfaringer med at skulle igennem forældreegnethedsvurdering pga. tidligere stress og angst?
Anmeld
Citér