Er der mon nogen der vil giftes 3. Gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.896 visninger
10 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2021

Anonym trådstarter

Apropos tråden om at ønske sig et bryllup. 

Jeg er nået til et sted i mit liv hvor jeg ikke vil have flere børn. Jeg har 2. Jeg er ikke sammen med deres far. Jeg har haft en kæreste gennem 5 år efterfølgende hvor fælles børn har været på tale, men aldrig blev til noget. 

Jeg har aldrig været gift. 

Nu er jeg single - eller det vil sige, det er jeg nok ikke længere Jeg har mødt en dejlig mand for et par måneder siden. 

Det eneste jeg kan mærke der nager mig lidt ved den her nye, skønne mand.  Er at han har været gift 2 gange..

jeg kan mærke, at jeg søger den sidste mand i mit liv. Jeg vil have ro. Stabilitet. Kærlighed.

Og jeg kan mærke at tanker om at blive gift med den sidste mand, er vigtige for mig. Måske fordi jeg ikke ønsker flere børn. Så vi kan ikke blive "bundet sammen" på den måde. Det er måske lidt tosset. Giftemål har aldrig været et drøm for mig. Men det kan jeg mærke det er blevet. 

Men er det ikke en tabt drøm med en mand der allerede har 2 forliste ægteskaber bag sig? 

Jeg tror ikke jeg selv ville giftes igen efter 2 gange. Måske ikke engang efter 1. 

Hvad tænker i? Eller har i erfaringer med 3. Giftemål? Sker det nogensinde? 

Jeg tænker jeg skræmmer ham væk hvis jeg begynder at tale om bryllup nu, derfor skriver jeg lige mine tanker ud her

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

Anonym

Jeg tror ikke umiddelbart jeg ville have lyst til at blive den 3. Kone.

Men nu jeg også af den. Overbevisning at man kun bør gifte sig en gang  

Anmeld Citér

9. december 2021

BabyIgen2022

Øh... så du har to forliste forhold og han har to forliste forhold? Og så er han en risiko særligt, fordi han blev gift?

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror ikke umiddelbart jeg ville have lyst til at blive den 3. Kone.

Men nu jeg også af den. Overbevisning at man kun bør gifte sig en gang  

Det er også en tanke der har strejfet mig. 

Men samtidig, hvis han viser sig at være MANDEN. Så tror jeg ikke den tanke ville fylde så meget. 

Jeg er mere bekymret for om en mand der har været gift 2 gange, kunne finde på at kaste sig ud i det igen. 

Jeg ved at hans første ægteskab var "helt efter bogen". Kærlighed, mange års forhold, børn. 

Andet ægteskab, var konens behov pga hendes kultur og familie. Det holdt kun lidt over et år fra de blev gift. Det er han ikke super stolt af. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

BabyIgen2022 skriver:

Øh... så du har to forliste forhold og han har to forliste forhold? Og så er han en risiko særligt, fordi han blev gift?

Jeg forstår ikke hvad du siger? 

Det har ikke noget at gøre med forhold. Jeg har sgu haft mange og det har han sikkert også. 

Jeg siger han har været gift 2 gange. Altså, du ved, en stor begivenhed hvor man fejre sin kærlighed foran alle man holder af. Det har jeg ikke, nogensinde. Men jeg ønsker mig det. Mine tanker går på, om han mon ville gifte sig en 3. Gang hvis han og jeg viser sig at være rigtige sammen. Det virker vildt at blive gift 3. Gang. 

Anmeld Citér

9. december 2021

BabyIgen2022

Jeg synes personligt at det er væsentligt større at låse sig til et andet menneske resten af livet (få børn med dem), end at skrive et papir under, som kan ophæves senere hen. Men jeg misforstod nok din besked som om, at du følte han var lidt "brugt" eller risikofyldt.

Min holdning er nok i virkeligheden, at man da absolut skal fejre kærligheden med et menneske, man holder af. Men det lyder jo som om, det er et ganske nyt forhold - er det ikke noget med først at finde ud af, om han er så stor en kærlighed først?

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

BabyIgen2022 skriver:

Jeg synes personligt at det er væsentligt større at låse sig til et andet menneske resten af livet (få børn med dem), end at skrive et papir under, som kan ophæves senere hen. Men jeg misforstod nok din besked som om, at du følte han var lidt "brugt" eller risikofyldt.

Min holdning er nok i virkeligheden, at man da absolut skal fejre kærligheden med et menneske, man holder af. Men det lyder jo som om, det er et ganske nyt forhold - er det ikke noget med først at finde ud af, om han er så stor en kærlighed først?

Jo det er meget nyt! Som sagt ville jeg slet ikke tage det her emne op med ham nu. Det er bare strøtanker i mit eget hoved. 

Og hvis det skulle vise sig at han virkelig er så stor en kærlighed i fremtiden også, så må jeg bare tage det som det er. Bryllup eller ej. Jeg kan bare mærke at jeg på forhånd bliver lidt "øv" over at han allerede har oplevet at blive gift 2 gange, fordi jeg nok ikke regner med at man vil gøre det en 3. Gang. 

Jeg er i øvrigt enig med dig i, at man bliver mere knyttet sammen af at få børn sammen. Men jeg har afsluttet kapitlet om flere børn og det er nok derfor ægteskab pludselig har vokset sig større inde i mig. Fordi det vil være den måde jeg kunne binde mig sammen med en fremtidig mand, når vi nu ikke skal sætte børn i verden sammen. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Jeg forstår dig virkeligt godt. Tre ægteskaber er en del, og statistisk set har det vist sig, at jo flere ægteskaber, man har bag sig, jo større er sandsynligheden for skilsmisse.

For mig var det super vigtigt, at den mand, jeg skulle dele livet med, ikke havde børn fra tidligere, eller havde været gift før. Jeg ville have, at det skulle være første gang for os begge, og den beslutning er jeg glad for, jeg stod ved

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår dig virkeligt godt. Tre ægteskaber er en del, og statistisk set har det vist sig, at jo flere ægteskaber, man har bag sig, jo større er sandsynligheden for skilsmisse.

For mig var det super vigtigt, at den mand, jeg skulle dele livet med, ikke havde børn fra tidligere, eller havde været gift før. Jeg ville have, at det skulle være første gang for os begge, og den beslutning er jeg glad for, jeg stod ved

Vi er voksne mennesker med hvert et liv bag os. Jeg tror ikke vi kan forvente i vores aldersgruppe at vi kan gøre alting første gang, sammen.  

Vi har begge 2 børn. Vi har begge ejet vores ejet hjem sammen med andre partnere. Han har været gift. 

Det rører mig ikke.

Men det rører mig lidt, at han har været gift 2 gange. Fordi jeg så ikke regner med at han vil give det flere forsøg med ægteskab, hvis det viser sig at det skal være os to. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

personligt vil jeg kun giftes én gang. 
Hvis ikke jeg kan være gift med ham, jeg vil giftes med til døden os skiller- så er det ikke ‘rigtigt. 
men jeg er også overtroisk og underlig

men bare mit lille input….  
kærlighed er mere end et giftemål for mig. 
så hvis jeg skulle ende, med en tredje kærlighed i mit liv, ville giftemål ikke være vigtigt for mig. 
men kærligheden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.