Amning og den første tand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2021

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

jeg har en rigtig amme baby på 6 måneder. Når jeg skriver en rigtig amme baby så mener jeg, at hun hverken tager sut eller sutteflaske og indtil videre heller ikke har udvist nogen interesse for grød.

problemet er nu, at hun er ved at få sin første tand og av for en hundehvalp tand   Den snitter ligesom min brystvorte hver gang hun sutter, hvilket ikke er særlig rart. Jeg har ikke fornemmelsen af, at hun gør noget anderledes end hun plejer, blot at der nu er en tand, som komplicere det hele lidt. Så hun bider sig ikke fast, så synes det er svært at irettesætte hende.

nogen der har prøvet noget lignende og hvad var vejen frem for jer?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle sammen

jeg har en rigtig amme baby på 6 måneder. Når jeg skriver en rigtig amme baby så mener jeg, at hun hverken tager sut eller sutteflaske og indtil videre heller ikke har udvist nogen interesse for grød.

problemet er nu, at hun er ved at få sin første tand og av for en hundehvalp tand   Den snitter ligesom min brystvorte hver gang hun sutter, hvilket ikke er særlig rart. Jeg har ikke fornemmelsen af, at hun gør noget anderledes end hun plejer, blot at der nu er en tand, som komplicere det hele lidt. Så hun bider sig ikke fast, så synes det er svært at irettesætte hende.

nogen der har prøvet noget lignende og hvad var vejen frem for jer?  

Da min datter fik sin første tand var vi nødt til lige at rette sutteteknikken lidt til. 

Jeg tog hende fra hvis jeg mærkede tanden/det gjorde ondt og hjalp hende til at få bedre/dybere fat om brystvorten. Det hjalp! Hun er næsten 2 nu, har munden fuld af tænder og ammer uden problemer. 

Jeg kan ikke huske hvor længe det tog at rette til, men jeg husker det ikke som noget der tog lang tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.