pressende fornemmelse underlivet uge 29

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
5 svar
2 synes godt om
8. december 2021

Jlow

Profilbillede for Jlow

Hej piger

Jeg er i uge 29 og har i det seneste  2-2,5 uger haft en fornemmelse af en pressende, nivende i underlivet når jeg går. Jo mere jeg går jo mere pressende/ tyngde agtigt føles det, og til sidst omkring ca 1/2 km gør det ondt, nogle gange bare efter 2 skridt. Det gør at jeg nærmeste ikke bevæger mig, for det er sygt ubehaligt og føler jeg skal holde på bunden af maven (undskyld min dårlige forklaring). Så er er midt spørgsmål til jer der har været gravid før, er det normalt og altså bare noget jeg skal lærer at leve med indtil den bette melder sin ankomst

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Det er måske en god idé at ringe og snakke med en jordemoder om? Selvfølgelig vejer en graviditet mere efterhånden som ugerne går, men at du føler så voldsom tyngde bare ved få skridt lyder lidt vildt. Ueg døjede rigig megey med plukkeveet og der spurgte de nemlig meget ind til tyngdefonemmelse (som jeg så ikke havde) men tænker da du skal snakke med fagfolk om det. Hvis ikke der er noget i det kan det jo bare afsluttes over telefonen

Anmeld Citér

8. december 2021

Jlow

Profilbillede for Jlow
Maricella skriver:

Det er måske en god idé at ringe og snakke med en jordemoder om? Selvfølgelig vejer en graviditet mere efterhånden som ugerne går, men at du føler så voldsom tyngde bare ved få skridt lyder lidt vildt. Ueg døjede rigig megey med plukkeveet og der spurgte de nemlig meget ind til tyngdefonemmelse (som jeg så ikke havde) men tænker da du skal snakke med fagfolk om det. Hvis ikke der er noget i det kan det jo bare afsluttes over telefonen

Ja, tænker du har ret, havde lidt tænkt at det var normalt indtil jeg kom til at tænke over om det egentligt er det. Men tak for svar så må jeg hellere ringe til jordmoren imorgen. Skulle derind i næste uge, så tænkte jeg bare ville bringe det op der. men er nok bedre at ringe inden 

Anmeld Citér

8. december 2021

123321

Profilbillede for 123321

Ja, ring lige at spørg fagfolk! Det er derfor de er der, hvis man er usikker og i tvivl omkring hvorvidt alt er som det skal være. 

Et bud - men igen tænker du skal ringe, kan måske være at det kan være hovedet, der er ved at skrue sig fast, det kunne noget af din beskrivelse tyde på, men noget af den ikke. For mig når det skruer sig fast, så har jeg haft svært ved at stå og gå men det er mere sådan en smerte end en tyngende fornemmelse.

Anmeld Citér

9. december 2021

Jlow

Profilbillede for Jlow
123321 skriver:

Ja, ring lige at spørg fagfolk! Det er derfor de er der, hvis man er usikker og i tvivl omkring hvorvidt alt er som det skal være. 

Et bud - men igen tænker du skal ringe, kan måske være at det kan være hovedet, der er ved at skrue sig fast, det kunne noget af din beskrivelse tyde på, men noget af den ikke. For mig når det skruer sig fast, så har jeg haft svært ved at stå og gå men det er mere sådan en smerte end en tyngende fornemmelse.

Tak for svar   nogle gange kan man føle sig lidt tosset, med alle ens spørgsmål og hvornår er det så lige tid til at ringe. Der sker mange nye ting med kroppen, og hvad der lige falder ind under normalen, er ikke altid lige til at finde rundt i

Jeg fik ringet, hun syntes det lød meget normalt og mente det nok bare var ligament smerter.

Anmeld Citér

9. december 2021

123321

Profilbillede for 123321
Jlow skriver:

Tak for svar   nogle gange kan man føle sig lidt tosset, med alle ens spørgsmål og hvornår er det så lige tid til at ringe. Der sker mange nye ting med kroppen, og hvad der lige falder ind under normalen, er ikke altid lige til at finde rundt i

Jeg fik ringet, hun syntes det lød meget normalt og mente det nok bare var ligament smerter.

Ja, det er lige det. Det er jo nemlig ikke lige noget man har oplevet før, hvis man ikke har været gravid før - selv for mig tredje gang oplever, jeg nye ting ved denne graviditet. 

Dejligt du fik ringet og de synes det lyder normalt .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.