Tabte min dreng - hvad skal jeg holde øje med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2021

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, så tabte jeg mit 10 måneder gamle barn i dag Han drejede sig ud af mine arme da jeg løftede ham, og han faldt ned på den ene side. Faldt vel fra ca en meters højde. Jeg er så ked af det, havde aldrig troet det ville ske for mig, for "man tabet da ikke bare lige sit barn" - men det gjorde jeg altså

Han var meget ked af det bagefter, og det har jo også været et rigtig træls fald. Efter ca 15 minutter faldt han i søvn, vi var heller ikke langt fra tid til lur. Nu ligger han på mig, for jeg vil gerne kunne holde øje med ham

Hvad skal jeg være opmærksom på med ham, når han vågner? Både ifht om han har slået kroppen og hovedet.

Hilsen en mor der har så ondt i maven over at have tabt sit guld

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så tabte jeg mit 10 måneder gamle barn i dag Han drejede sig ud af mine arme da jeg løftede ham, og han faldt ned på den ene side. Faldt vel fra ca en meters højde. Jeg er så ked af det, havde aldrig troet det ville ske for mig, for "man tabet da ikke bare lige sit barn" - men det gjorde jeg altså

Han var meget ked af det bagefter, og det har jo også været et rigtig træls fald. Efter ca 15 minutter faldt han i søvn, vi var heller ikke langt fra tid til lur. Nu ligger han på mig, for jeg vil gerne kunne holde øje med ham

Hvad skal jeg være opmærksom på med ham, når han vågner? Både ifht om han har slået kroppen og hovedet.

Hilsen en mor der har så ondt i maven over at have tabt sit guld

Kære du

jeg er sten sikker på du ikke bliver den sidste som taber sit barn det bare ikke alle som vil indrømme det.

jeg tabte min søn da han blot var nogle uger gammel. Det skete en nat hvor jeg var pisse træt jeg sad og ammede ham og han faldt i søvn og jeg ville vente til han var faldet tungt i søvn. I mellemtiden falder jeg i søvn men vågner af han falder ud af mine arme og lander på gulvet. Han fik ikke slået sig men græd pga chokket. Og jeg sov ikke denne nat. Han er 11 år idag

jeg ved ikke hvad du skal holde øje med ud over om der er nogle forandringer i forhold til når han kravler og sidder også øjenkontakt. Det hvad jeg umiddelbart selv ville holde øje med. Også pas på din bekymring ikke påvirker lille manden. Ikke dårlig ment mere bare lad ham være sig selv. Kender udemærket følelsen af skyld og det kan meget muligt være chokket af faldet som han græd af. Er sikker på han er okay. Og det meget normalt at så små børn sover efter såden en tur. 

kæmpe krammer herfra

hilsen en mor til 5

Anmeld Citér

8. december 2021

Carina:-)

Jeg ville få ham tjekket - så små børn har bløde knogler.  Så der skal meget til et brud , men  samtidig får de ikke smerter som ældre børn ved brud. 

Der er højst sandsynligt ikke sket noget - men min søn går i inst med en dreng der gik flere dage med et brud på et ben efter fald fra en stol . Det blev opdaget fordi han begyndte at gå mærkeligt fordi der kom væske omkring bruddet 

Min ene søn faldt ned fra puslebordet selv om jeg stod der med ham. - han smuttede i hans hidsighed ud af mine hænder. - han blev tjekket , og der var intet sket .

Så giv lægen et kald, om ikke andet for at høre om de lige vil se dit barn.

Anmeld Citér

8. december 2021

Anonym

Det skete også for mig, at min søn på omkring 10 måneder faldt ned fra puslebordet og jeg var virkelig ulykkelig og meget flov!!

Nu er han 2,5 og er faldet mange gange mere. Senest fra trip trapstolen i weekenden.

De falder jo konstant. Jeg tager ikke til lægen hver gang. Når gråden er stoppet, så kan man undersøge kroppen grundigere, trykke lidt og bøje arme og ben, få dem til at kravle, dreje hovedet osv og så efterfølgende holde nøje øje med, om barnet bruger sin krop normalt.

Min anden søn faldt ned fra vores seng, da han var 2,5 og der varede gråden længere end normalt og vendte ligesom tilbage igen og igen. Vi ringede og fik en snak med vagtlægen, men der var kl 20 og han græd ikke mere, så vi blev enige om at putte ham - men dagen efter lagde vi mærke til, at han græd, når vi løftede ham - og det viste sig, at han havde brækket kravebenet. Det groede hurtigt sammen.

Så undersøg ham og hold nøje øje - tror ikke, det er nødvendigt med en tur til lægen...

Anmeld Citér

8. december 2021

Anonym

Kære du. Da jeg hulkende havde lægen i røret efter at min dengang lille søn var faldet ned fra køkkenbordshøjde (!!!) sagde den søde læge med glimt i øjet: “Småbørn er heldigvis bygget til at tåle deres forældres dumheder”. Det var ment sødt og trøstende - for jeg var uopmærksom og havde SÅ dårlig samvittighed, og var sikker på at jeg havde skadet mit barn for evigt. Jeg blev bedt om at observere det gængse … almen-tilstand, smerter, god øjenkontakt/pupiller … og der var selvfølgelig ingenting.

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Tak alle sammen, hvor er I søde Han græd igen da han vågnede fra lur, så jeg ville gerne have ham undersøgt. Kravebenet var brækket, så det var godt vi fik det tjekket. Heldigvis er min dreng kun mærket af det, når der kommer belastning på området, så han ser ud til at komme godt igennem trods alt - men åh hvor har jeg dårlig samvittighed Uheld sker desværre bare, og ja det kan jo ske for alle, selvom man nok aldrig tænker, at det sker for en selv.

Så tak for alle jeres svar, det var rart lige at høre fra andre! 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Tak alle sammen, hvor er I søde Han græd igen da han vågnede fra lur, så jeg ville gerne have ham undersøgt. Kravebenet var brækket, så det var godt vi fik det tjekket. Heldigvis er min dreng kun mærket af det, når der kommer belastning på området, så han ser ud til at komme godt igennem trods alt - men åh hvor har jeg dårlig samvittighed Uheld sker desværre bare, og ja det kan jo ske for alle, selvom man nok aldrig tænker, at det sker for en selv.

Stakkels ham og godt I fik det tjekket

Anmeld Citér

10. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hvor var det godt du fik ham tjekket. Uheld sker desværre. Godt nok har jeg aldrig tabt min søn. Men kan sagtens sætte mig ind i hvordan man må have det bagefter. Ville være mere underligt hvis man ikke følte dårlig samvittighed over det. Det er jo vores dyrebareste.

men lad være at slå dig selv oven i hovedet med det. Som du kan se i tråden. Så du ikk den eneste det ee sket for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.