fortælle arbejdsgiver, frygter reaktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2021

Anonym trådstarter

Hejsa.. 

Hvordan vil du fortælle det på arbejdet, at du skal på barsel. 

Jeg har ret svært ved det, da jeg ved vi har meget travlt og der er brug for mig på arbejdet i den tid jeg skal på barsel. 

jeg frygter reaktionerne og har pligt til snart at fortælle om min graviditet. indtil nu, har jeg skjult det, men det kan jeg ikke meget længere. Jeg ved, at der venter mig, sure ansigter, hvordan håndtere jeg det bedst ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa.. 

Hvordan vil du fortælle det på arbejdet, at du skal på barsel. 

Jeg har ret svært ved det, da jeg ved vi har meget travlt og der er brug for mig på arbejdet i den tid jeg skal på barsel. 

jeg frygter reaktionerne og har pligt til snart at fortælle om min graviditet. indtil nu, har jeg skjult det, men det kan jeg ikke meget længere. Jeg ved, at der venter mig, sure ansigter, hvordan håndtere jeg det bedst ? 

Lav en back-up med din fagforening så du har dem bag dig, hvis du oplever uhensigtsmæssige reaktioner.

De må og skal ikke blive vrede over dine lykkelige omstændigheder og de må og kan jo ikke forhindre nogle i at blive gravide, sige sit job op, blive langtidssyge osv. 

Jeg kan udemærket forstå at man som arbejdsplads kan blive frustreret, men det kan ikke ligge dig til last. 
Men jeg forstår godt din følelse og kender den godt. 

Få det sagt på en pæn på at du venter dig med termin (dato) og forventer at gå fra til barsel … Det er jo forventeligt at kvinder bliver gravide. 

Anmeld Citér

7. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Umiddelbart ville jeg sige det hurtigst muligt. Hvis du snart har pligt til at fortælle det, har arbejdsgiver ikke meget tid til at finde en løsning.

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lav en back-up med din fagforening så du har dem bag dig, hvis du oplever uhensigtsmæssige reaktioner.

De må og skal ikke blive vrede over dine lykkelige omstændigheder og de må og kan jo ikke forhindre nogle i at blive gravide, sige sit job op, blive langtidssyge osv. 

Jeg kan udemærket forstå at man som arbejdsplads kan blive frustreret, men det kan ikke ligge dig til last. 
Men jeg forstår godt din følelse og kender den godt. 

Få det sagt på en pæn på at du venter dig med termin (dato) og forventer at gå fra til barsel … Det er jo forventeligt at kvinder bliver gravide. 

Tak for dit svar, jeg har været ansat i 3 år, og de har vidst at jeg ikke skulle have børn den gang. Men situationen ændrede sig, og jeg venter mig nu. 

Jeg vil ønske jeg bare kunne fortælle det og være sikker på at folk vil reagere godt, men det er jeg bare ikke. Jeg må bare tage mig sammen og få det sagt til alle. 

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Umiddelbart ville jeg sige det hurtigst muligt. Hvis du snart har pligt til at fortælle det, har arbejdsgiver ikke meget tid til at finde en løsning.

Jeg er godt klar over at jeg skal få det sagt, jeg efterspørger en måde at gøre det på, selvom jeg ved at der ikke kommer en særlig fed reaktion ud af det, ikke tidspunktet for at sige det på. 

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym

Jeg tror at jeg ville skrive en mail til min nærmeste leder. Sådan helt kort: “jeg vil gerne informere dig om at jeg er gravid med termin x/x. Jeg er selvfølgelig rigtig glad, og det er dejligt endelig at få delt det med dig, selvom jeg ved at en barsel kommer ubelejligt.”

Noget i den stil i hvert fald. Så har din leder mulighed for at reagere og tid til at kunne samle sig og opføre sig pænt overfor dig når i ses. Samtidig gør du det klart at det er en glædelig nyhed for dig og at du har ret til den glæde selvom du ikke er blind for den gene det er for arbejdspladsen. 
Det kan være at andre ville gøre det anderledes men det er mig bud.

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror at jeg ville skrive en mail til min nærmeste leder. Sådan helt kort: “jeg vil gerne informere dig om at jeg er gravid med termin x/x. Jeg er selvfølgelig rigtig glad, og det er dejligt endelig at få delt det med dig, selvom jeg ved at en barsel kommer ubelejligt.”

Noget i den stil i hvert fald. Så har din leder mulighed for at reagere og tid til at kunne samle sig og opføre sig pænt overfor dig når i ses. Samtidig gør du det klart at det er en glædelig nyhed for dig og at du har ret til den glæde selvom du ikke er blind for den gene det er for arbejdspladsen. 
Det kan være at andre ville gøre det anderledes men det er mig bud.

Tak for dit svar, det var en måde at gøre det på. Så er det heller ikke helt så akavet at stå ansigt til ansigt. 

Anmeld Citér

7. december 2021

Anonym

Nogen gange reagere chefer ikke som vi frygter og tror - hvilket jeg håber bliver tilfældet for dig.

Første gang jeg meddelte en chef, som jeg oplevede meget business og chef-agtigt, at jeg var gravid blev hun bare SÅÅ glad og gav mig et kram!! Tror nok lige det var mig der stod og var helt rundt på gulvet over hendes reaktion

Håber du får en fin respons på din glædelige nyhed - og tillykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.