Baby vil ikke tage sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. december 2021

aLOTofmother

Min lille pige på tre måneder er total suttefornægter. Vi har været omkring snart alle mærker og størrelser, men ak nej. Dur ikke. En sjælden gang i mellem vil hun ganske ganske kort sutte på mam sutten, men det er yderst sjældent og kun kort. 

Det er fjerde barn, og har sgu ikke prøvet det før. Se, måske tænker man "så skal man da ikke vænne hende af med det i fremtiden". Men barnet har jo et suttebehov! Jeg ammer ikke, men fuldudmalker og hun får min mælk på flaske, så hun kan ikke en gang stille sit suttebehov ved brystet.

Det eneste hun gerne vil sutte på, det er vores (selvfølgelig renvaskede) lillefinger. Så den sutter hun på når hun skal sove til nat. Når hun puttes til lur i barnevognen kan hun godt falde i søvn uden at sutte på noget.

Jeg synes jo ikke det er skide hensigtsmæssigt, at hun bruger vores finger som sut, men hvad fanden skal vi ellers lige stille op? Erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Min yngste ville heller aldrig. Prøvede det hele og mere til. Og egentlig endte jeg med at tænke det som et udtryk for, at de så netop ikke har et “suttebehov”… så ville de jo tage imod sutten… Som jo er et kunstigt skabt moderne behov, ikke noget mennesket som sådan er født til at behøve.

Og det var faktisk super praktisk ikke at skulle vende fra igen. Og godt for tænderne. Så alt i alt ville jeg se om ikke baby oftere og oftere kunne falde i søvn uden noget. Ligesom i barnevognen.

Anmeld Citér

6. december 2021

Kir

Min søn var vist 7 mdr før han begyndte at bruge sut. Jeg nåede at købe 10-15 forskellige sutter, fordi jeg tænkte at det måske var udformningen der var problemet. Men det gjorde ingen forskel. Det skal lige siges at han er født med stramt tungebånd, så det har helt sikkert noget at sige. Men så pludselig gad han den godt, virkelig dejligt. 

Men jeg tænkte også først at det var fint at han så ikke skulle fravænnes sutten, men da han begyndte at bruge den var det en lettelse, for han brugte mig som sut i stedet. Så det gav lidt bedre nattesøvn. 

Anmeld Citér

6. december 2021

lineog4

2 af mine 3 har ikke brugt sut. Den ene ammede jeg og hun hang på mine bryster 24/7 så nøj hvor jeg savnede sutten, men der var ikke noget at gøre, vi prøvede endda en sutteflaske som hun nægtede også.

Den anden kunne ikke malke den tykke mælk, så frem til ha  var 3 måneder var han både ammet og flaske og derefter ren flaske. Han hang ikke på brysterne og havde åbenbart ikke noget synderligt suttebehov så længe han var mæt. Så med ham savnede jeg aldrig en sut.

Så kom lillebror og elskede sin sut og kunne så se, hvor nemt det var med en sut (med mindre man ikke kunne finde en).

Men ingen gode råd, for opgav kampen om sutten med de to ældste megrt hurtigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.