Vi har hele dagen idag haft en due siddende på jorden ude foran huset. Det jo virkelig et øv vejr med grænsen til storm her hvor vi bor, og nu må jeg tilstå jeg at dele mine børns bekymring for duen.
Det simpelthen så fjollet, og jeg plejer ikke at være så sentimental, men tror lidt det har påvirket mig at mine børn har holdt øje med den hele dagen (og forsøgt at give den lidt brød uden held desværre).
Jeg tror den er syg, for den set meget forhutlet ud og flyver ikke. I eftermiddags sagde jeg at hvis de kunne hente den, så kunne vi lade den overnatte i vores hønsehus (med åben adgang/udgang) da vi ikke længere har høns. Men den var/er i god nok stand til at smutte rundt og vi vil jo helst ikke skræmme den unødvendigt.
Men hvad gør vi nu ?
Den har sat sig i udhænget til en lav udbygning, men jeg er lidt bange for at de løse brædder (det skal rives ned) vil blæse ind og ramme den. Åh ja det de store problemer vi har her he he. 
Hvad ville i gøre ? Tror godt vi kan (min mand eller jeg) få den ned på forsvarlig vis, men omvendt så det jo også synd hvis den er okay (kender intet til duer). Har sagt til vores børn at naturen jo nogle gange er hård og det et vildt dyr. Men nu jeg jo selv blevet i tvivl. 
Anmeld
Citér