Corona podning ved fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.326 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2021

Anonym trådstarter

Hej 

nogen vil nok mene det er det mindste problem, men sagen er den at jeg har en voldsom angst for ting i halsen. 
mig kunne læse følgende “ TEST: Sundhedsstyrelsen har øget sit fokus på screening for Covid-19. Det betyder, at alle fødende samt medindlagte pårørende podes i forbindelse med indlæggelse med hospitalet.  Alle - uanset vaccinestatus - podes.“

kan man bede om testen i næsen i stedet? At vide at jeg skal podes i halsen kan fremprovokere angst anfald . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hej 

nogen vil nok mene det er det mindste problem, men sagen er den at jeg har en voldsom angst for ting i halsen. 
mig kunne læse følgende “ TEST: Sundhedsstyrelsen har øget sit fokus på screening for Covid-19. Det betyder, at alle fødende samt medindlagte pårørende podes i forbindelse med indlæggelse med hospitalet.  Alle - uanset vaccinestatus - podes.“

kan man bede om testen i næsen i stedet? At vide at jeg skal podes i halsen kan fremprovokere angst anfald . 

Du er jo et voksent menneske, så de kan ikke tvinge dig til podning.

men du kan få et svar ved at ringe til fødegangen eller din jordemoder, så du er sikker på, at få det svar som gælder for lige præcis dig.

Anmeld Citér

4. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Umiddelbart skulle jeg mene at kviktesten var nok selvom den ikk er ligeså sikker. For pcr testen får de jo alligevel ikk svar på med det samme.  Men ring til din jordmoder og fortæl om din problematik ang test. Så burde der kunne findes en løsning. De kan jo ikk nægte dig at føde 

Anmeld Citér

4. december 2021

klokkeblomsten85

Anonym skriver:

Hej 

Nu var det ikke fødegangen jeg var på men en anden afdeling. Jeg kan hellere ikke den i halsen. Jeg kunne godt få den i næsen. Det var ikke noget problem. 

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Du burde godt kunne få den i næsen - det gjorde vi tidligere på en anden afdeling, hvis patienten ikke var testet og stod til at sku til en undersøgelse, hvor test var nødvendigt. 

Anmeld Citér

5. december 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Umiddelbart skulle jeg mene at kviktesten var nok selvom den ikk er ligeså sikker. For pcr testen får de jo alligevel ikk svar på med det samme.  Men ring til din jordmoder og fortæl om din problematik ang test. Så burde der kunne findes en løsning. De kan jo ikk nægte dig at føde 

Der findes pcr hurtig test, hvor man har svar på 20 minutter. Så hvis fødegangen har sådan en stående får de hurtig svar.

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Ønskebaby1987 skriver:

Der findes pcr hurtig test, hvor man har svar på 20 minutter. Så hvis fødegangen har sådan en stående får de hurtig svar.

Okay. Det vidste jeg ikke at de har. I så fald vil jeg tror at man ikk kan slippe udenom da den er mere sikker end kviktesten

Anmeld Citér

5. december 2021

Nomnom

Ifm mit planlagte kejsersnit sidste år, skulle jeg og min mand havde en negativ pcr-test inden.

Jeg måtte opgive at få den i halsen, da jeg har det som dig. Det var yderst pinligt og jeg fik totalt angst i testcentret. 

Jeg ringede til fødegangen og fortalte dem om min situation. De gav mig lov at møde op og så gav de mig den i næsen istedet. Peace of cake.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.