For tre måneder siden fødte jeg vores fjerde barn. Eller dvs vi er en sammenbragt familie, så det er vores andet barn og mit fjerde.
For at gøre en lang historie kort er highlights massiv ammebøvl, konstant svigtende mælkeproduktion, faldende vægtkurve, ulykkelig baby, stramt tungebånd type fire, yada yada yada.
Summa summarum er vores datter for to uger siden endt på flaske. Det betyder meget for mig, at hun får min mælk, så siden da har jeg fuldudmalket cirka hver tredje time og givet hende min mælk på flaske. Min datter er begyndt at tage på igen og er kommet i trivsel, det er fantastisk.
Det er gået okay, indtil de sidste par dage. Min mælkeproduktion kan nu ikke følge med de mængder hun spiser. Jeg plejede at være 2-3 måltider foran, men i dag har jeg kun lige kunne nå at malke ud en fem min før hun skulle spise, og så ikke haft noget i køleskabet.
Det er endt med hun måtte få MME her til aften, fordi hun var sulten hurtigere end mine bryster kunne nå at producere et fuldt måltid.
Jeg kan mærke det lige gør et eller andet ved min motivation. Det er fandme hårdt og bøvlet at fuldudmalke, når man har fire børn og en mand, der først er hjemme sidst på eftermiddagen. Jeg er også nødt til at malke ud om natten for at holde min produktion ved lige, så da skal jeg op, varme en flaske, give hende mad, sikre hun sover videre, og så kan jeg så malke ud.
Jeg har så mange indre kvaler. Jeg ville ønske, at amningen kunne fungere, men det skib er sejlet. Vores søn var flaskebarn på mme pga svær infektion og sepsis hos mig efter fødslen, så det er ikke fordi jeg har noget imod MME som koncept.
Jeg ved ikke, hvorfor det betyder så meget for mig hun får min mælk, men jeg får mavepine og svær skyldfølelse ved tanken om hun får MME.
Nu overvejer jeg et kompromis, hvor hun får både min mælk og MME, så kan jeg malke ud hver fjerde time for at det er lidt mere "spiseligt", men er bange for det vil betyde min mælkeproduktion bliver helt smadret..
Åh jeg ved ikke helt hvad jeg vil med denne tråd, men måske del jeres tanker eller et eller andet.. Tak