Jeg har svært ved at blive ved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.350 visninger
5 svar
3 synes godt om
3. december 2021

Anonym trådstarter

For tre måneder siden fødte jeg vores fjerde barn. Eller dvs vi er en sammenbragt familie, så det er vores andet barn og mit fjerde.

For at gøre en lang historie kort er highlights massiv ammebøvl, konstant svigtende mælkeproduktion, faldende vægtkurve, ulykkelig baby, stramt tungebånd type fire, yada yada yada.

Summa summarum er vores datter for to uger siden endt på flaske. Det betyder meget for mig, at hun får min mælk, så siden da har jeg fuldudmalket cirka hver tredje time og givet hende min mælk på flaske. Min datter er begyndt at tage på igen og er kommet i trivsel, det er fantastisk. 

Det er gået okay, indtil de sidste par dage. Min mælkeproduktion kan nu ikke følge med de mængder hun spiser. Jeg plejede at være 2-3 måltider foran, men i dag har jeg kun lige kunne nå at malke ud en fem min før hun skulle spise, og så ikke haft noget i køleskabet.

Det er endt med hun måtte få MME her til aften, fordi hun var sulten hurtigere end mine bryster kunne nå at producere et fuldt måltid.

Jeg kan mærke det lige gør et eller andet ved min motivation. Det er fandme hårdt og bøvlet at fuldudmalke, når man har fire børn og en mand, der først er hjemme sidst på eftermiddagen. Jeg er også nødt til at malke ud om natten for at holde min produktion ved lige, så da skal jeg op, varme en flaske, give hende mad, sikre hun sover videre, og så kan jeg så malke ud.

Jeg har så mange indre kvaler. Jeg ville ønske, at amningen kunne fungere, men det skib er sejlet. Vores søn var flaskebarn på mme pga svær infektion og sepsis hos mig efter fødslen, så det er ikke fordi jeg har noget imod MME som koncept.

Jeg ved ikke, hvorfor det betyder så meget for mig hun får min mælk, men jeg får mavepine og svær skyldfølelse ved tanken om hun får MME.

Nu overvejer jeg et kompromis, hvor hun får både min mælk og MME, så kan jeg malke ud hver fjerde time for at det er lidt mere "spiseligt", men er bange for det vil betyde min mælkeproduktion bliver helt smadret..

Åh jeg ved ikke helt hvad jeg vil med denne tråd, men måske del jeres tanker eller et eller andet.. Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det lyder hårdt, og jeg synes du kører dig selv hårdt ved at udmalke alle måltider og så give flaske - i praksis betyder det jo at du skal gennem to måltider for hvert måltid baby får. Sejt at du har klaret den så længe. 

Mit bedste bud er at købe en automatisk pumpe som kan pumpe uden at du skal gøre noget. Man kan. Oven i købet få én der kan sidde i bh'en uden man kan se den. Så kan du malke mindre mængder og så samle sammen i køleskabet så du har til hele måltider. 

Og ellers så tænker jeg da at en kombi model som du selv nævner er en god løsning. Men så ville jeg nok starte med at amme og så give flaske for at fylde efter så du slipper for at malke ud. Men kan du ikke det så ville jeg nok malke ud hver gang, men give skiftevis mme og modermælk. Ved hyppig udmalkning holder du produktionen oppe og du kan bare samle udmalkningerne til hele måltider hvis du ikke synes du har fået ret meget ud af hver udmalkning.

Håber du finder en løsning der både giver dig ro i maven, men også som kan fungere for din familie

Anmeld Citér

3. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kender udemærket følelsen du sidder med. Jeg havde den også, da mine var ca 4mdr. Der gik amningen i koks hos begge mine. 

Jeg tog en dyb indånding og huskede at fortælle mig selv, at mme overhovedet ikke er et dårligt alternativ. Og jeg huskede mig selv på, at man ikke skal gøre livet mere svært for sig selv, end højest nødvendigt. 

Lige nu, lyder det til at dit liv er sværere end det behøver at være. Det lyder som om du kender din mælkeproduktion godt nok til at vide, at det er på nedadgående fra nu. Og jeg tror du har ret. Øv! Men fuck det! Du har gjort hvad du kunne. Malk ud så længe du kan og gider. Mme for resten. Du skal også kunne være til !

Anmeld Citér

3. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

For tre måneder siden fødte jeg vores fjerde barn. Eller dvs vi er en sammenbragt familie, så det er vores andet barn og mit fjerde.

For at gøre en lang historie kort er highlights massiv ammebøvl, konstant svigtende mælkeproduktion, faldende vægtkurve, ulykkelig baby, stramt tungebånd type fire, yada yada yada.

Summa summarum er vores datter for to uger siden endt på flaske. Det betyder meget for mig, at hun får min mælk, så siden da har jeg fuldudmalket cirka hver tredje time og givet hende min mælk på flaske. Min datter er begyndt at tage på igen og er kommet i trivsel, det er fantastisk. 

Det er gået okay, indtil de sidste par dage. Min mælkeproduktion kan nu ikke følge med de mængder hun spiser. Jeg plejede at være 2-3 måltider foran, men i dag har jeg kun lige kunne nå at malke ud en fem min før hun skulle spise, og så ikke haft noget i køleskabet.

Det er endt med hun måtte få MME her til aften, fordi hun var sulten hurtigere end mine bryster kunne nå at producere et fuldt måltid.

Jeg kan mærke det lige gør et eller andet ved min motivation. Det er fandme hårdt og bøvlet at fuldudmalke, når man har fire børn og en mand, der først er hjemme sidst på eftermiddagen. Jeg er også nødt til at malke ud om natten for at holde min produktion ved lige, så da skal jeg op, varme en flaske, give hende mad, sikre hun sover videre, og så kan jeg så malke ud.

Jeg har så mange indre kvaler. Jeg ville ønske, at amningen kunne fungere, men det skib er sejlet. Vores søn var flaskebarn på mme pga svær infektion og sepsis hos mig efter fødslen, så det er ikke fordi jeg har noget imod MME som koncept.

Jeg ved ikke, hvorfor det betyder så meget for mig hun får min mælk, men jeg får mavepine og svær skyldfølelse ved tanken om hun får MME.

Nu overvejer jeg et kompromis, hvor hun får både min mælk og MME, så kan jeg malke ud hver fjerde time for at det er lidt mere "spiseligt", men er bange for det vil betyde min mælkeproduktion bliver helt smadret..

Åh jeg ved ikke helt hvad jeg vil med denne tråd, men måske del jeres tanker eller et eller andet.. Tak

Giv dig selv og dit barn en pause fra bøvl og vælg løsningen der er lige til og simpel

Mme er en rigtig fin erstatning for brystmælk. Det er ikke det værd at du kørere sig selv ned og skal udmale hele tide . Jeg havde i hvert fald aldrig orket - pad på dig selv. Og nej - så er det jo hellere ikke vigtigere at amme. Du har jo forsøgt ... og det virker ikke optimalt. Skift til mme og drop udmalkningen og tilhørende bøvl.

Anmeld Citér

3. december 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Jeg klarede 20 ugers udmalkning…og så kastede jeg håndklædet i ringen. 

Jeg er mor til en præmatur pige og kæmpede i starten for at få bare et par dråber ud. Vi fik aldrig amningen op og køre, så jeg udmalkede hver 3. - 4. time i 20 uger, så hun kun fik min mælk…men det sled mig op, så hun røg på MME og jeg blev 10 kilo lettere. 

Jeg trappede dog langsomt ned og malkede stadig ud, så hun i en periode fik en glidende overgang.

Jeg skulle lige sluge det, men endte med at hvile i det, for det andet fungerede slet ikke i længden

Jeg sender dig et varmt kram og håber, at du finder den løsning, der virker for jer

Anmeld Citér

3. december 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hold nu op hvor er du sej! 

Jeg malkede ud i to måneder til vores datter. Hver 3. time, døgnet rundt, i to måneder, og jeg var smadret. Og det var altså vores første barn. Denne gang ved barn nr. 2, har jeg lovet mig selv, at det IKKE kommer til at ske igen. Det bliver amning eller MME, eller ja en kombi, men absolut ingen udmalkning. 

Hvis du fortsat gerne vil udmalke til alle måltider (hvis produktionen kan følge med), ville jeg kigge på hvilken pumpe du bruger. Jeg havde lejet en på apoteket, og den var virkelig god og effektiv, og holdte min produktion så højt oppe, at der var mælk til overs til fryseren.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.