Spørgsmål om Gonal F - helt nybegynder :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. december 2021

Anonym trådstarter

Hej, 

Har lige taget Gonal F for første gang og undrer mig over noget. I instruktionen stod at man skulle holde øje med at der fremkom små dråber på kanylen for at udelukke luft i systemet, hvilket der gjorde da jeg tog beskyttelseshætten af. Men der er stadig en luftbobbel inde i pennen. Sker der noget ved det? 

På forhånd tak for hjælpen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2021

Anonym

Der kan være lidt luftbobler, som man kan få væk ved at knipse på pennen/sprøjten. Jeg har dog bemærket, at der ofte er en enkelt lille boble tilbage - herhjemme er vi kommet til den konklusion, at den hjælper med at trykke den sidste medicin ud

Derudover er det min forståelse, at det ikke rigtig betyder noget, hvis der skulle være en lille smule bobler tilbage.

Og så held og lykke! Krydser fingre for, at du ikke når længere end til nybegynder-stadiet og at du får en succesfuld behandling

Anmeld Citér

2. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der kan være lidt luftbobler, som man kan få væk ved at knipse på pennen/sprøjten. Jeg har dog bemærket, at der ofte er en enkelt lille boble tilbage - herhjemme er vi kommet til den konklusion, at den hjælper med at trykke den sidste medicin ud

Derudover er det min forståelse, at det ikke rigtig betyder noget, hvis der skulle være en lille smule bobler tilbage.

Og så held og lykke! Krydser fingre for, at du ikke når længere end til nybegynder-stadiet og at du får en succesfuld behandling

Tusind tak for dit svar! Det er nok rigtigt at det hænger sådan sammen. Det giver mening i hvert fald for det var hvad sygeplejersken sagde omkring den ægløsningshæmmende sprøjte.

også tak for de krydsede fingre, det er dog ægdonation jeg er i gang med, men derfor håber jeg jo stadig på en masse fine æg til udtagning. 

Anmeld Citér

3. december 2021

Anonym

Mega sejt, at du donerer æg! Så krydser jeg fingre for flotte æg og at du ikke bliver ramt af trælse bivirkninger i stedet

Anmeld Citér

3. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mega sejt, at du donerer æg! Så krydser jeg fingre for flotte æg og at du ikke bliver ramt af trælse bivirkninger i stedet

Mange tak

Anmeld Citér

3. december 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Der har altid været en lille bobbel tilbage når jeg har brugt gonal F

Anmeld Citér

3. december 2021

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Der har altid været en lille bobbel tilbage når jeg har brugt gonal F

Tak. Så er det nok helt normalt. Sygeplejersken der vejledte mig var meget forhastet så jeg følte mig generelt ikke så godt klædt på.  Dejligt at høre fra andre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.