Anonym skriver:
Min mand og jeg har været sammen i over 11 år
vi har haft et normalt sexliv, dog har manden et højt sex drive - Og Han har afviste mig under 5 gange i det 11 år vi har været sammen, jeg har så afviste ham mere end det men ikke voldsomt vi har altid haft sex 2-3 gange om ugen
- Min mand ved hvordan han får mig “liderlig” så det gøre han så Selvfølge de dage han vild ha noget
- Nu vild han så prøve nye ting, som er fint med mig bare om det er noget der ikke går over mine grænser
MEN f
nme om ikke alt han vild prøve er ting JEG skal gøre for ham! Han er så ekstremt egoistisk 
Så vild han ha det, så vild ha prøve det 

Hvor JEG hele tiden står at skulle lave noget -
Nogen gange er jeg så “tændt” jeg gøre hvad han ber om uden at tænke over det, men når jeg begynder at “ked” mig eller så er det mig der gøre alt bliver jeg sgu irriteret
- Laver største delen hjemme, tager mig mest af børnene så oveni tage mig af manden indeni soveværelse 

Har ofte snakken med ham, og han siger han forstår, men han bliver ved st lægge op til jeg skal “tilfredsstille ham”
Jeg tænker nogen gange, elsker min mand mig mere, når han går så lidt op i jeg skal også nyde det?
jeg er faktist rigtigt såret
og har grædt Over det 
synes virkelig ikke det er okay 
oplever i ligende? Er det i perioder?
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
To ting slår mig:
For det første virker det til, du lægger ansvaret for, hvordan jeres sexliv fungerer, over på ham. “Han ved, hvordan han gør mig liderlig, så det gør han selvfølgelig de dage, hvor han vil have noget” - jamen, det er da fundamentet for god sex, at begge er liderlige, og det er jo fedt at være liderlig, så hvad er problemet i dét? Og du gør vel også ham liderlig - ellers var der jo ikke sex - så det er I da lige gode om. Hvis/når du har lyst, så tænder du også op under ham - håber jeg!
For det andet forstår jeg ikke helt dén med, at den ene part skal “lave noget” for den anden. Hvis den ene part fx slikker den anden, giver det forhåbentlig begge to en tilfredsstillelse og ophidselse. Hvis manden støder i kvinden, og hun tager imod, er det så ham, der “laver noget”? Og er det forkert at ønske at “modtage” fra den anden?
Det er jo netop dér, du skal tage ansvar for DIN tilfredsstillelse ved at åbne munden og sige “Kom, nu skal du …. ved mig!” - gør du det? Hvis du gør, og han siger nej hver gang, SÅ har I et problem - men hvis du ikke siger til og fra, lægger du selv op til, at han “bestemmer”.
Vi tænder jo på vidt forskellige ting, og nogle, både mænd og kvinder, kan godt lide at være passive og blive “gjort noget ved”. Du vil også “gøres noget ved” - så sig det til ham!
En sidste ting er, at du lader til at være med på noget, mens du er liderlig, men så tænker du bagefter, at det ikke var fair, du skulle gøre dét. Hvis det var dejligt undervejs, så lad være at analysere på det bagefter og tænke, at det var hans “skyld”. Hvis det ikke var dejligt, hvorfor stoppede du det så ikke?