Hvad skal arbejdsgiver vide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. november 2021

Anonym trådstarter

Hej. Jeg skal til at fortælle min chef omkring graviditet men er kommet i tvivl om han skal have kopi af vandrejournal? Jeg synes ikke at jeg har lyst til at dele cpr nr, vægt og hvad der ellers står på den. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

lille-avalon

Jeg har bare sagt jeg var gravid og givet termins dato og forventet barsel (barselsplan fra borger.dk)

Det har været nok her

Anmeld Citér

29. november 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Du skal blot fortælle du er gravid senest 3 måneder før termin. 

link til en super god tjekliste med ting du skal huske her

Anmeld Citér

29. november 2021

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Du streger bare alt ud du ikke vil fortælle. Dog tænker jeg at din arbejdsgiver har dit cpr nr

Det de skal bruge er kopi af din vandrejournal, hvor din termin og dit navn fremgår  alt andet info kan du strege ud.

Anmeld Citér

29. november 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

På min arbejdsplads (statslig styrelse) har vi en blanket, der skal udfyldes. Herudover skal lægges en kopi af vandre journal som dokumentation for graviditet og terminsdato.

Flere streger de oplysninger over, de ikke ønsker vi ser. Og det er fint med os. Så længe vi kan se navn, CPR nummer og terminsdato.

Mvh HR medarbejderen, der har lavet flere 100 breve til gravide medarbejdere over de seneste 5 år

Og ja…enig…din arbejdsgiver har helt sikkert dit CPR nummer, så hvorfor skjule det ?

Anmeld Citér

29. november 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej. Jeg skal til at fortælle min chef omkring graviditet men er kommet i tvivl om han skal have kopi af vandrejournal? Jeg synes ikke at jeg har lyst til at dele cpr nr, vægt og hvad der ellers står på den. 

Det er kun til at have et officielt dokument med din terminsdato på. Jeg redigerede i kopien og fjernede det jeg ikke ønskede stod på den; blodtryk, vægt, osv. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har både arbejdet offentligt og privat. I det private har de ikke skulle se noget, men jeg har bare sagt hvornår termin er. Da jeg arbejdede kommunalt ville de have en kopi af vandrejournal. De sagde at det var ok at strege oplysninger om vægt osv over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.