Mundbind til fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.069 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2021

Anonym trådstarter

Med to uger til termin, så er fødslen tæt på. Nu har de jo lige indført mundbindskrav igen i sundhedssektoren også. Betyder det så, at vi skal have mundbind på til fødslen? Kan slet ikke overskue det.. nogle der ved, hvordan det hænger sammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Anonym

Det skal du ikke, du er undtaget.

Og efterhånden som det meste personale er vaccineret, kan vedkommende du har med til fødsel også være heldig at måtte undvære.

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym trådstarter

Okay, det var altid noget. Både jeg og min mand er vaccineret, så håber det betyder man må tage det af. Jeg synes ikke tanken om en fødsel med mundbind lyder rar. Heller ikke for min mand, vil jo gerne kunne se hans ansigt ����‍♀️

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Sidste gang var det forskelligt fra sygehus til sygehus. Men uanset hvad er man fritaget hvis mundbindet f.eks. giver problemer med vejtrækning, hvilket det gør for langt de fleste når de har veer

I praksis på mit fødested måtte den fødende tage mundbindet af så snart hun var inde på fødestuen. Andre steder måtte de vente til der forelå negativ covid test. Uanset hvad så har personalet værnemidler til at beskytte sig selv. Men du kan jo ringe/spørge din jordemoder hvis det fylder meget 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym trådstarter

Tak, det giver super god mening. Jeg spørger lige jordemoderen her til det kommende besøg. Altså vi overlever jo nok, men havde bare lige håbet vi slap for det mundbind.

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Alle i Danmark, som i alle. Uanset vaccine status er fritages for mundbind. Hvis det giver betydelig generer.

Og synes det er fuldstændig absurt at det er geninført og at det danske folk ikke snart begynder at protester imod det. 

Så nyd i "jeres" fødsel uden mundble  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.