Hvornår skiftede I til Juniorseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.121 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2021

SBV

Kære alle

Som overskriften lyder, hvornår skiftede I til Juniorseng?

Jeg har en søn på 2 år og et par måneder, som stadig sover i sin tremmeseng. Han sover rigtigt fint i den, har masser af plads og er ikke begyndt på at prøve og kravle ud af den endnu. 
Alligevel går jeg med tanken om hvornår vi burde skifte den ud med en Juniorseng, da han også synes at det er sjovt at sove i mor og fars store seng.

Jeg tænkte derfor at jeg ville hører Jeres erfaring med skift fra tremmeseng til juniorseng

God aften til alle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2021

AnoMor

SBV skriver:

Kære alle

Som overskriften lyder, hvornår skiftede I til Juniorseng?

Jeg har en søn på 2 år og et par måneder, som stadig sover i sin tremmeseng. Han sover rigtigt fint i den, har masser af plads og er ikke begyndt på at prøve og kravle ud af den endnu. 
Alligevel går jeg med tanken om hvornår vi burde skifte den ud med en Juniorseng, da han også synes at det er sjovt at sove i mor og fars store seng.

Jeg tænkte derfor at jeg ville hører Jeres erfaring med skift fra tremmeseng til juniorseng

God aften til alle.

Min søn var 3 år da han kom i juniorseng. Nu er han 6 og sover i højseng 

Anmeld Citér

28. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Min datter på 3 sover stadig i tremmeseng. Men få nogle måneder siden da hun begyndte at kunne kravle ud af den, tog vi bare den ene sidde af tremmerne af. 

Anmeld Citér

28. november 2021

2017morigen

For mine 2 børn er svaret aldrig.

De er gået fra tremmeseng omkring 3 års alderen direkte i en voksen seng med fuld sengehest. Kun en åbening på størrelse med en almindelig stolebrede til at kravle ind og ud af. Da de var helt små blev sengen afgrænset af bamser så den ikke virkede så kæmpe. De har har så fået sengehest af omkring 4,5-5års alderen. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Min første søn var 2,5 år. Lige som din, sov han fint i den og kravlede ikke ud. Men det kom en lillebror der skulle bruge den. 

Han var med til at samle den, og vi talte meget positivt om det, at han nu var en stor dreng mm. Intet problem har vi haft på noget tidspunkt. 

Min nummer 2 kom i juniorseng da han var 16 måneder, da han kravlede ud og faldt ned af tremmesengen (en rigtig abekat, der stadig kravler på alt ). Den overgang gik også fint uden problemer.  

Så mærk på dit barn om det er nu. Sker der meget hjemme hos jer for tiden så ville jeg nok vente til en rolig periode. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Soonmom

Her bliver det når lillebror skal overtage den

Anmeld Citér

28. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Skal lige siges at min 7 årlig datter brugte aldrig juniorseng. Hun gik direkte fra tremmeseng til voksen seng med sengehest. Og det kommer lillesøster også til når hun ikke kan være mere i tremmesengen.

Anmeld Citér

28. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Den ældste var 2,5. Den yngste var 1,5, men han forsøgte at kravle ud, og så fandt vi ud at at han er glad for at vi kan sidde i fodenden mens han falder i søvn. Han sover meget uroligt og har brug for meget plads, så det var på tide for ham at skifte

Anmeld Citér

28. november 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

Den store var ca 2 år da hun kom i juniorseng for hun kravlede ud af tremmesenge.  
den lille fik en voksenseng i 3 års fødselsdagsgave. Det var så kun fordi tremmesengen gik i stykker for hun hoppede rundt i den. Ellers havde hun nok stadigvæk sovet i den

Anmeld Citér

28. november 2021

Frizzy

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.