Hvad er dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.561 visninger
11 svar
1 synes godt om
27. november 2021

Laila19960

hvad kan det her være? jeg opdagede det for et par dage siden, men der var det ikke så slemt som nu. jeg kontakter selvfølgelig læge på mandag, hvis det ikke er blevet bedre inden da. hun har ikke feber og har heller ikke haft det. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2021

Frizzy

Nældefeber...

Anmeld Citér

27. november 2021

Laila19960

Frizzy skriver:

Nældefeber...

jeg tænkte lidt det samme, men når jeg googler det ser det helt anderledes ud

Anmeld Citér

27. november 2021

Frizzy

Det ligner min nældefeber. Jeg har aldrig set ud som de billeder der kommer op ved at Google. Rædsomme billeder

Anmeld Citér

27. november 2021

Baby.mamma

Ja, nældefeber. Det ligner netop ikke billederne på Google, er min erfaring også. Sønnen herhjemme havde det for nogle uger siden, og jeg var lidt skeptisk for lægens "diagnose", men han havde ret. Det tog vel en 5-6 dage, så var det ovre.

Anmeld Citér

27. november 2021

Laila19960

Frizzy skriver:

Det ligner min nældefeber. Jeg har aldrig set ud som de billeder der kommer op ved at Google. Rædsomme billeder

ja, det må man nok sige  men tusind tak for svar

Anmeld Citér

27. november 2021

Laila19960

Baby.mamma skriver:

Ja, nældefeber. Det ligner netop ikke billederne på Google, er min erfaring også. Sønnen herhjemme havde det for nogle uger siden, og jeg var lidt skeptisk for lægens "diagnose", men han havde ret. Det tog vel en 5-6 dage, så var det ovre.

Google kan også være ret misvisende til tider, synes jeg  smurte du noget på, eller gik det af sig selv?

Anmeld Citér

28. november 2021

1518

Jeg tænker også nældefeber. Min datter vågnede en aften og græd, fordi hun kløede. Har selv haft nældefeber som teenager, og hendes udslæt lignede mine. Jeg prøvede først med noget creme for at “køle”, men det hjalp ikke. Så jeg ringede til vagtlægen og “fik lov” til at give hende en halv Benadryl. Det er sådan nogle kapsler med pulver i, så jeg fik åbnet en og blandede pulveret op i noget sodavand. Det tog ikke 10 minutter, før hun sagde, at nu var det bedre, og så lagde hun sig til at sove. Næste morgen var det så godt som væk, men hun fik en lille opblussen om aftenen, hvor hun så fik Alnok til børn, som jeg for en sikkerheds skyld havde købt tidligere på dagen. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Laila19960

1518 skriver:

Jeg tænker også nældefeber. Min datter vågnede en aften og græd, fordi hun kløede. Har selv haft nældefeber som teenager, og hendes udslæt lignede mine. Jeg prøvede først med noget creme for at “køle”, men det hjalp ikke. Så jeg ringede til vagtlægen og “fik lov” til at give hende en halv Benadryl. Det er sådan nogle kapsler med pulver i, så jeg fik åbnet en og blandede pulveret op i noget sodavand. Det tog ikke 10 minutter, før hun sagde, at nu var det bedre, og så lagde hun sig til at sove. Næste morgen var det så godt som væk, men hun fik en lille opblussen om aftenen, hvor hun så fik Alnok til børn, som jeg for en sikkerheds skyld havde købt tidligere på dagen. 

jeg må lige få fat på lægen imorgen, hvis vi skal prøve med Benadryl, min datter er kun 16 måneder nemlig

men dejligt at det har virket for jer, håber også at vi finder en løsning, for lige pt hedder det opvågninger hver 30.-60. minut natten lang

Anmeld Citér

28. november 2021

1518

Laila19960 skriver:

jeg må lige få fat på lægen imorgen, hvis vi skal prøve med Benadryl, min datter er kun 16 måneder nemlig

men dejligt at det har virket for jer, håber også at vi finder en løsning, for lige pt hedder det opvågninger hver 30.-60. minut natten lang

Ja, det er nok værre med sådan en lille størrelse (mente nu heller ikke, at du selv skal eksperimentere med voksenmedicin - jeg havde aldrig givet Benadryl, hvis ikke vagtlægen selv havde foreslået det). Hvis hun er meget plaget, så synes jeg, du skal ringe til vagtlægen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.