Anekdoter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg undrer mig oprigtigt over, at der i så mange opslag spørges efter anekdoter.

At høre om en slowstarter (de findes men er sjældne) giver vel kun falsk håb? At høre om 10 aborter eller dårlige fødsler giver vel også kun en fordrejet billede af hvor ofte det sker og kan gøre en nervøs. 

En spøger til HCG- hvad er ideen i at få tal inden for det normale spektrum fra 12 forskellig og tilfældige kvinder? 

Det er vel her vi skal kigge på statistik som noget mere solidt at holde ens egen situation op imod. .. Et mere reelt billede. Abortrisiko stiger makaber med alderen - så det er da bedre at kigge i en tabel over ens egen alder end at få historier fra kvinde fra forskellige aldersgrupper. 

Blot en undren

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg undrer mig oprigtigt over, at der i så mange opslag spørges efter anekdoter.

At høre om en slowstarter (de findes men er sjældne) giver vel kun falsk håb? At høre om 10 aborter eller dårlige fødsler giver vel også kun en fordrejet billede af hvor ofte det sker og kan gøre en nervøs. 

En spøger til HCG- hvad er ideen i at få tal inden for det normale spektrum fra 12 forskellig og tilfældige kvinder? 

Det er vel her vi skal kigge på statistik som noget mere solidt at holde ens egen situation op imod. .. Et mere reelt billede. Abortrisiko stiger makaber med alderen - så det er da bedre at kigge i en tabel over ens egen alder end at få historier fra kvinde fra forskellige aldersgrupper. 

Blot en undren

Tja. For nogen giver det jo en form for tryghed at høre andres erfaringer. Jeg er nu sikker på at dem der spørger ind til forskellige ting godt er klar over at ingen graviditeter er ens og at tingene stadig kan gå begge veje. Men hvis man sidder og har en frygt f.eks for abort kan det være beroligende at høre andres historier 

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym

Kan godt forstå man kan hige efter solstråle historier. 

Men jeg kan personlig blive helt harm, når der dukker opslag op som fx jeg er 3 uger over tid men tester negativ, kan jeg være gravid og folk helt seriøst svare - du er måske bare langsom til at danne hcg.. Blot et eksempel hold nu op altså...

Eller jeg er i uge  8 og har været til scanning de fandt intet foster.. Og folk skriver.  Nogle er bare langsom starter.. Nej stop bare stop 

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men jeg kan personlig blive helt harm, når der dukker opslag op som fx jeg er 3 uger over tid men tester negativ, kan jeg være gravid og folk helt seriøst svare - du er måske bare langsom til at danne hcg.. Blot et eksempel hold nu op altså...

Eller jeg er i uge  8 og har været til scanning de fandt intet foster.. Og folk skriver.  Nogle er bare langsom starter.. Nej stop bare stop 

Præcis!

Det er næsten ondt at give folk håb mår sandsynligheden er ikke eksisterende.

Anmeld Citér

25. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Sådan har jeg det, når folk søger andres erfaringer med vaccinen.

Spørg. Fagfolk. Ikke. Facebook. 

Men ja, et stort ønske om graviditet kan sætte noget af fornuften til side og erstatte med følelser.

Anmeld Citér

25. november 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil

Blot en undren

Jamen sådan er det vel med rigtig meget samtale imellem mennesker. Mange har behov for at dele deres oplevelser og bekymringer og forsøger at finde nogle at spejle sig i. Mennesket er jo ikke udelukkende et rationelt væsen, langt fra endda vi er flokdyr og søger hinanden, nogen har større behov for det end andre selvfølgelig

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Jamen sådan er det vel med rigtig meget samtale imellem mennesker. Mange har behov for at dele deres oplevelser og bekymringer og forsøger at finde nogle at spejle sig i. Mennesket er jo ikke udelukkende et rationelt væsen, langt fra endda vi er flokdyr og søger hinanden, nogen har større behov for det end andre selvfølgelig

Ja forståeligt - jeg spejler mig meget i andre og er faktisk mere værdi/holdningsorienteret end rationel/facts osv. Men jeg forstår bare ikke at man gerne vil gøres nervøs når statistikken taler for en f.eks. 

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja forståeligt - jeg spejler mig meget i andre og er faktisk mere værdi/holdningsorienteret end rationel/facts osv. Men jeg forstår bare ikke at man gerne vil gøres nervøs når statistikken taler for en f.eks. 

Altså nu er jeg selv en der var super slow starter der først kunne teste positiv da jeg var 2 uger over tid. Det fortæller jeg folk. Men det er da slet ikk for at give dem falske forhåbninger. Det er for at fortælle at min historie når der spørger direkte “andre der først kunne teste positivt sent” bare for at tage et eksempel 

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kunne først teste positivt 3 uger over tid. Så det sker  

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg kunne først teste positivt 3 uger over tid. Så det sker  

Ja - der er få eksempler på det. Men faktum er, at det måske er 1 pct hvor det er tilfældet. Dvs. Man får et falsk håb. Men det er måske også rart i øjeblikket, og kan virke beroligende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.