Børns følelser omkring forældres sæd-/ægdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.851 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. november 2021

Anonym trådstarter

Hej, 

Kender i nogen beretninger eller har i måske selv kendskab til det at være barn (senere voksen) lavet på helt naturlig vis, og hvilke følelser det kan sætte igang at vide at din mor/far har doneret sæd/æg til barnløse?

Jeg kan kun finde information om det at være donorbarn og før jeg gennemfører ægdonation vil jeg gerne vide hvad det måske kunne medføre af følelser hos mine egne børn. 

Håber nogen kan hjælpe ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2021

Anonym

Kan sige kun at det er den absolut største og mest fantastiske gave, man kan få. Jeg har modtage æg af flere omgang og har to sønner jeg knuselsker som enhver anden mor.

Du kan overveje om du vil donere åbent. Så kan dine børn kontakte biologiske halvsøskende senere.

Du kan evt. bruge din donation til at fortælle om, hvordan man gør noget for at glæde andre og hjælpe andre - fortæl hvilken fantastisk gave det er. Det er ikke en hel skidt værdi at få med sig

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan sige kun at det er den absolut største og mest fantastiske gave, man kan få. Jeg har modtage æg af flere omgang og har to sønner jeg knuselsker som enhver anden mor.

Du kan overveje om du vil donere åbent. Så kan dine børn kontakte biologiske halvsøskende senere.

Du kan evt. bruge din donation til at fortælle om, hvordan man gør noget for at glæde andre og hjælpe andre - fortæl hvilken fantastisk gave det er. Det er ikke en hel skidt værdi at få med sig

Tak for dit svar, hvor dejligt det er blevet så godt for dig �� det er jo netop det der er min motivation.

Jeg har valgt åben donation på den måde at et evt. barn kan få min identitet at vide når det bliver 18 år. Så der kan han/hun kontakte mig, men ikke mine børn. Et barn vil heller ikke kunne kontakte mine børn hvis nu jeg skulle gå hen og dø inden barnet bliver 18. Det har de jo heller ikke givet tilladelse til. 

Jeg vil helt sikkert snakke med dem om det ��

Anmeld Citér

28. november 2021

Anonym trådstarter

Er der mon andre som har nogle erfaringer de vil dele? 
Min frygt er jo nok at mine egne børn vil få nogle negative følelser eller mangle svar på nogle spørgsmål som jeg ikke kan give dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.