Refluks / komælks allergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.332 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. november 2021

BEBH

Hej med jer.

Min dejlige datter på 7mdr korrigeret 5 1/2 mdr. Har on and off sådan symptomer på refluks. Græder efter mad, gylper konstant har hele hånden i munden,  det virker næste som om hun prøver at kaste op. Irritabel og bliver hurtigt træt. Vil ikke ligge ned sover kun korte lure. 

Er der nogen der har erfaring med refluks måske kunne det også være mælkeallergi?  

Kunne mælkesyrebakterier evt hjælpe og hvilken nogen kan anbefales? 

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

I skal en tur til lægen. Refleks kan medicinske. 

Anmeld Citér

21. november 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac

Mælkesyrebakterier virker kun i tarmen og ikke i mavesækken. Så det vil ikke virke overhovedet. I skal en tur til lægen ��

Anmeld Citér

21. november 2021

BEBH

Vi har en tid tirsdag, jeg tænker jeg får en akut tid man. Det er så frustrerende, vi har været på børneafdelingen med hende et par gange med hård/forstoppet mave og jeg har nævnt for dem at jeg synes hun gylper meget. Men så længe hun tager fint på, så er alting godt. Selvom min baby ikke er glad.

Anmeld Citér

21. november 2021

Abracadabra

BEBH skriver:

Vi har en tid tirsdag, jeg tænker jeg får en akut tid man. Det er så frustrerende, vi har været på børneafdelingen med hende et par gange med hård/forstoppet mave og jeg har nævnt for dem at jeg synes hun gylper meget. Men så længe hun tager fint på, så er alting godt. Selvom min baby ikke er glad.

Forstoppede babyer gylper mere - og er mere utilpasse. Er der styr på forstoppelsen?

Anmeld Citér

21. november 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Jeg ville nok søge råd hos læge, det lyder ikke rart.

Jeg bider dog lige mærke i at barnet er 7 mdr. Sst anbefaler ikke komælk (andet end dertil rettet modermælkserstatning), til børn under 1 år, fordi deres maver endnu ikke rigtigt kan omsætte proteinerne (så vidt jeg husker). Måske var det en ide at starte med at se om det kunne hjælpe at undgå det i en periode. 

Anmeld Citér

21. november 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis du ammer, kan du jo prøve at udelukke komælk fra din kost. Ellers anbefales komælk jo ikke til børn under 1 år. 

Anmeld Citér

5. december 2021

BEBH

Lambi90 skriver:

Jeg ville nok søge råd hos læge, det lyder ikke rart.

Jeg bider dog lige mærke i at barnet er 7 mdr. Sst anbefaler ikke komælk (andet end dertil rettet modermælkserstatning), til børn under 1 år, fordi deres maver endnu ikke rigtigt kan omsætte proteinerne (så vidt jeg husker). Måske var det en ide at starte med at se om det kunne hjælpe at undgå det i en periode. 

Hun får ikke mælk kun mme ��

Anmeld Citér

5. december 2021

BEBH

Ønskebaby1987 skriver:

Hvis du ammer, kan du jo prøve at udelukke komælk fra din kost. Ellers anbefales komælk jo ikke til børn under 1 år. 

Hun får ikke mælk kun mme

Anmeld Citér

5. december 2021

BEBH

Nu er, så vidt jeg ved mme lavet på komælk og det jeg mener med komælks allergi.  Hun får jo selvfølgelig ikke komælk, for det anbefales ikke til børn under 1 år  

Jeg tænker derimod komælks fri mme, mon det kunne have en effekt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.