Hvor meget må man løfte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er tidligt gravid i uge 5. Hvor meget må og bør jeg løfte ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2021

Frizzy

Jeg løftede ikke mere end 3 kg

Anmeld Citér

20. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg fik afvide ikke mere end 12 kilo af gangen meeen tror nu de fleste flere gangs mødre specielt har svært ved at overholde dette, da man jo ofte har andre børn der løftes som vejer mere end 12 kilo.

Jeg løftede ihvertfald rundt på mine døtre. 14 kilo og 23 kilo når det var en nødvendighed. Og lillebror tog ikke skade

Så med mindre du har en arbejde som kræver du løfter rigtigt mange kilo af gangen, så. Ville jeg forsætte livet som vaneligt og bare bruge sin sunde fornuft  

Anmeld Citér

20. november 2021

Ønskebarn22

Hej

Jeg stillede samme spørgsmål som dig..

Jeg arbejder i forretningen med tunge spande med maling, spartel osv., og jeg må gerne løfte dem, og min krop er vandt til det, men jeg har måtte mærke efter og bede om hjælp, ved at fortælle mine kollegaer om graviditeten tidligere end planlagt, da jeg kan mærke, at jeg får ondt af at løfte de mange kilo.. 

Så mærk efter, hvad din krop kan

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar.

min udfordring er at vi har en hundehvalp som pt. Vejer 12 kg og jo kun bliver tungere. Jeg må have købt en rampe til bilen så

Udfordringen er kun når min partner ikke er hjemme. 

Anmeld Citér

20. november 2021

Charl90

Os med børn i forvejen kan ikke rigtig undgå at løfte på dem.

Jeg prøver at begrænse det, men løfter da flere gange dagligt min søn på 16kg.

Det er individuelt hvad man kan klare. Mærk efter. I min første graviditet trænede jeg Crossfit og løftede 25kg uden problemer, her frem til 8. måned. Men det var også i gode korrekte stillinger. 

En hundehvalp er nok ret tung at løfte fra jorden og op. Jeg ville prøve at få den op på noget, så den ikke skal løftes i en dårlig dyb position. Mit bækken gør i hvert fald bøvl ved for mange dårlige løft. Jeg er halvvejs

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er tidligt gravid i uge 5. Hvor meget må og bør jeg løfte ?

Jeg flyttede da jeg var i 5. Uge. Jeg anede ikk jeg var gravid. Jeg løftede 20-25 kg uden problemer. Havde jeg vidst jeg var gravid havde jeg gjort det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.