Beskyt baby mod omgangssyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hej alle.

Min datter på fire år har omgangssyge, og jeg har lillebror på 16 dage også.

Jeg er noget bekymret for, at han bliver smittet med omgangssygen. Historikken i vores familie er, at jeg ofte bliver smittet, mens min mand er mere hårdfør (eller måske har han bedre hygiejne?, )

Er der nogle af jer, der har erfaringer med omgangssyge og så lille en baby? Nogle gode råd til at beskytte ham - udover sprit, håndvask osv. Og hvad hvis jeg bliver smittet, hvordan kan jeg passe på ham, når jeg stadig skal amme ham?

Vi prøver, at det primært er far, der tager sig af vores pige, men det er svært helt at undgå kontakt til hende - hun er jo ked af det og skidt tilpas.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2021

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Lad din mand tage af sig af din syge datter. Lad dem bruge det samme toilet og du et andet. Vask håndtag og bæringsflader af i vand og sæbe og hvis du er ekstrem som jeg klorin. Skift håndklæder hver dag, lad hverken din mand eller datter bruge køkkenet. Obs at der er smittefare flere dage efter at udbruddet er overstået. Jeg mener at baby er godt beskyttet af din modermælk. 

Anmeld Citér

19. november 2021

Anonym

Tror baby er rimelig godt dækket ind hvis du ammer.

Jeg husker i hvert fald med gru og ve da min 1 årige havde omgangssyge plus mig og jeg havde en nyfødt. 

Jeg sad seriøst på toilet og ammede

Anmeld Citér

19. november 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Puh, det lyder rædselsfuldt! Omgangssyge er virkelig slemt synes jeg - godt det som regel ikke tager så lang tid.

Men tak for jeres svar. Jeg håber I har ret, når I siger, at han er beskyttet gennem amningen

Anmeld Citér

19. november 2021

AnoMor

Dutelidut skriver:

Puh, det lyder rædselsfuldt! Omgangssyge er virkelig slemt synes jeg - godt det som regel ikke tager så lang tid.

Men tak for jeres svar. Jeg håber I har ret, når I siger, at han er beskyttet gennem amningen

Jeg vil også umiddelbart mene at baby er beskyttet når du ammer.  

men ellers som en anden skriver. Lad farmand tage det største ansvar for den syge så de holdes så adskilt som muligt 

god bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.