I behandling for svamp - hvornår sex igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.764 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er tidligt gravid og har døjet med svamp. Er i behandling med creme, som min læge har bedt mig fortsætte med i to uger. Desuden har jeg fået stikpille. 

Hvornår må jeg have sex igen? Skal jeg være helt færdig med cremen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2021

damarian

Du skal vente til at du er færdigbehandlet. Din partner bør desuden også blive behandlet da mænd sagtens kan have det uden at have symptomer og så risikerer du at få det igen..

Ved ikke om du allerede ved det men man kan også købe orale piller for det, det foretrækker min mand og jeg selv

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

damarian skriver:

Du skal vente til at du er færdigbehandlet. Din partner bør desuden også blive behandlet da mænd sagtens kan have det uden at have symptomer og så risikerer du at få det igen..

Ved ikke om du allerede ved det men man kan også købe orale piller for det, det foretrækker min mand og jeg selv

Okay, vi venter så!

Men jeg forstod på lægen, at min mand ikke skal behandles. På sundhed.dk står der: "Det er som regel kun nødvendigt at behandle din seksualpartner, hvis vedkommende har gener."

Så nu er jeg forvirret ��

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Okay, vi venter så!

Men jeg forstod på lægen, at min mand ikke skal behandles. På sundhed.dk står der: "Det er som regel kun nødvendigt at behandle din seksualpartner, hvis vedkommende har gener."

Så nu er jeg forvirret ��

Jeg blev ved med at få det fordi min partner ikke blev behandlet.. han havde ingen symptomer. 

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev ved med at få det fordi min partner ikke blev behandlet.. han havde ingen symptomer. 

Okay, blev han behandlet med creme eller piller?

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Okay, blev han behandlet med creme eller piller?

Vi tog begge piller.. spørg på apoteket efter Fluconazol i pilleform.

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi tog begge piller.. spørg på apoteket efter Fluconazol i pilleform.

Fluconazol lader til at være receptpligtigt. Jeg ringer til lægen i morgen, tak.

Anmeld Citér

18. november 2021

B&J

Jeg har haft svamp nu 4 gange i min graviditet for den da så jeg skal have nåede forbyggende men ellers får jeg det man kan købe i håndkøb en stik pille plus creme 

men manden min har ikke fået behandling fordi jeg får det også uden vi lige har haft sex. 

men inden jeg blev gravid for over 7år siden ca der blev vi begge behandlet fordi vi gav hinanden det og min læge sagde at det er ikke særlig tit det sker. 
men ja der er mange forskellige meninger omkring det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.