Mange skift i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
5 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2021

Mor42

Fik gerne høre jeres mening om disse skift, da de stresser min dreng på 2.9 år.

Startede i vuggestue januar 2020, men i marts snakker jeg med pædagogerne, at min dreng har svært ved, at det er oftest er en ny pædagog der tager imod hver morgen, her lukker landet så ned pga Corona, efterfølgende bliver vi enige om, at dagpleje er måske bedst.

Får plads hos en dagplejer J pr.juli 2020, hvor han falder ok til, ihvert fald ikke ked om morgenen ved aflevering, men vil ikke rigtig spise der, september meddeler dagplejer J at hun skal på uddannelse, og min dreng skal midlertidigt hos dagplejer M, her falder han rigtig godt til, og spiser uden problemer fra dag 1 af, men skal skifte igen pr oktober 2020, da min dreng får fast plads hos dagplejer B, dagplejer M og jeg synes det er synd han skal skifte igen, så vi tager kampen op, og han får lov til at blive hos dagplejer M.

Desværre bliver dagplejer M ofte syg i korte og længere perioder, her er han frem og tilbage hos 4 forskellige, det ender med dagplejer M meldes syg på ubestemt tid, og på daværende tidspunkt er min dreng faldet godt til hos dagplejer B, hvor han har været de sidste 4 uger, men får så fast plads pr oktober 2021 hos dagplejer J hvor han startede, men som gik på uddannelse,  idag er jeg så blevet meddelt, at hun skal sygemeldes pga operation i knæet, så han skal skifte igen, de vil arbejde på det bliver dagplejer B som han var hos sidst.

Hertil skal det siges, at børnehave opstart er blevet rykket fra december til februar 2022, for at der ikke skulle være to skift efter hinanden, og han har nogle udfordringer i dagplejen bla sprogligt, og nu skal han skifte til dagplejer B for at ryge tilbage igen til dagplejer J, og derefter skift til børnehaven, dette er på de næste par måneder

Er der noget at sige til min dreng ikke vil i dagpleje, og sunhedsplejske har påpeget, at hans udvikling går i stå hver gang, da han skal bruge meget energi på at omstille sig, og hvis man har svært ved skift i forvejen, er så ked og rasende på min lille guldklumps vegne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2021

Soonmom

Det er dælme også mange skift

Hvordan kan det være at han skal være længere i dagpleje, for den bedste løsning er da umiddelbart at han skal i børnehave 1/12, det er jo lige om lidt og forhåbentlig, skal han så blive der til skole.

Hvis han kun har sproglige problemer (udover de problemer der følger med i så mange skift). At udsætte ham til februar giver da bare endnu et skift når han lige er faldet til igen, det giver ingen mening i mit hovede

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym

Hvor er det synd for ham med alle de skift.. kan du ikke finde en privat børnepasser som kan passe ham i jeres hjem inden han skal i børnehave så han kan få lidt ro på inden da? Kommuner betaler typisk 75% af en privat børnepassers løn så det vil ikke koste jer mere end en vuggestue/dagplejeplads

Anmeld Citér

18. november 2021

Charl90

Som andre foreslår ville jeg også holde fast i børnehavestart til december. Jeg ville finde løsninger hjemme indtil da. Ferie/orlov/bedsteforældre eller hvad det skal til. Det er jo kun få uger.

Anmeld Citér

19. november 2021

Mor42

Charl90 skriver:

Som andre foreslår ville jeg også holde fast i børnehavestart til december. Jeg ville finde løsninger hjemme indtil da. Ferie/orlov/bedsteforældre eller hvad det skal til. Det er jo kun få uger.

Jeg kunne godt have ham hjemme indtil børnehave opstart, da jeg arbejder aften, men han har i forvejen svært ved at blive afleveret om morgenen, måske seperationsangst, men det tror jeg da fanden, han oplever jo hele tiden dagplejer forsvinder, så han tør ikke knytte sig.

Hans udfordringer er sprog, og han skal have et skub til at komme ind/med i legen, nogle dage gider han dem slet ikke.

Anmeld Citér

19. november 2021

Soonmom

Mor42 skriver:

Jeg kunne godt have ham hjemme indtil børnehave opstart, da jeg arbejder aften, men han har i forvejen svært ved at blive afleveret om morgenen, måske seperationsangst, men det tror jeg da fanden, han oplever jo hele tiden dagplejer forsvinder, så han tør ikke knytte sig.

Hans udfordringer er sprog, og han skal have et skub til at komme ind/med i legen, nogle dage gider han dem slet ikke.

Så ville jeg helt sikkert holde ham hjemme, sætte virkelig fokus på sproget og så starte ham i børnehave til december.

Min dreng havde også store sproglige vanskeligheder, alligevel startede han i børnehave 2 måneder før, samtidig med at der blev sat ind med talepædagog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.