At sige jeg elsker dig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2021

Anonym

Ja ord mister betydning hvis det bare er noget man slynger ud hver dag

Ahh, så er det derfor mine børn er stoppet med at høre efter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2021

Sscm

6 mdrs tid gik inden vi hver især sagde det til hinanden..... jeg sagde det først, og kort tid efter blev det gengældt sammen med en invitation om at møde et familie medlem der stod ham særligt nært og som skulle møde mig som den første i familien...og faktisk også den første han præsenterde for sin familie.

10 år senere, et ægteskab og 1 barn siger vi det gævnligt til hinanden i løbet af ugen.....af den simple grund at vi elsker hianden og blot endnu mere for hver dag der går....

At ma har et behov for at sige det hver dag eller ej, må være op til den enkelte.- ingen kan afgøre eller vide hvad den anden føler eller om "det mister sin betydning" anden den der siger det

Anmeld Citér

17. november 2021

Soonmom

Mom skriver:

Mener du helt seriøst at når andre siger jeg elsker dig hver dag, så mister det betydning, og så menes det ikke ligeså meget, som når din mand (en sjældent gang) siger det til dig?

Det var alligevel et statement

Ja som du nok kan læse er det det jeg mener

Lige som de der unge tøser der siger skat til hinanden, altså de bruger et ord helt forkert og derved mister det sin betydning

Anmeld Citér

17. november 2021

Sscm

Soonmom skriver:

Ja ord mister betydning hvis det bare er noget man slynger ud hver dag

Den mening er der ingen der kan tag fra dig - mens andre vil mene det mister sin betydning den dag man siger det uden at mene det

Anmeld Citér

17. november 2021

Soonmom

Anonym skriver:

Ahh, så er det derfor mine børn er stoppet med at høre efter

Altså hvis man råber og skriger hver dag, så mister det jo også sin betydning, der er almen viden, så det er faktisk et god eksempel du kommer med

Anmeld Citér

17. november 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Ja som du nok kan læse er det det jeg mener

Lige som de der unge tøser der siger skat til hinanden, altså de bruger et ord helt forkert og derved mister det sin betydning

Du kommer altså bare ikke særlig langt med dine  

Tværtimod så virker du bare ret barnlig.

Det er så fint at DU syntes det mister betydning hvis "jeg elsker dig" siges tit, sådan er der heldigvis mange der ikke har det.. Personligt syntes jeg vi skal sige det tit og ofte til de mennesker vi elsker, så alle ved at de er værdifulde, og jeg mener personligt at det er vigtigt at man er i stand til at udtrykke sine følelser overfor andre..

Anmeld Citér

17. november 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Mom skriver:

Du kommer altså bare ikke særlig langt med dine  

Tværtimod så virker du bare ret barnlig.

Det er så fint at DU syntes det mister betydning hvis "jeg elsker dig" siges tit, sådan er der heldigvis mange der ikke har det.. Personligt syntes jeg vi skal sige det tit og ofte til de mennesker vi elsker, så alle ved at de er værdifulde, og jeg mener personligt at det er vigtigt at man er i stand til at udtrykke sine følelser overfor andre..

Men noget bliver jo unægteligt mindre specielt, hvis man gør det hver dag. Ligesom man nogle gange siger det mere dybfølt og andre gange bruger det i stedet for et “farvel”.

Det betyder ikke, at man ikke mener det, hver gang man siger det - eller for den sags skyld mener det, selvom man ikke siger det.

Anmeld Citér

17. november 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Panther skriver:

Men noget bliver jo unægteligt mindre specielt, hvis man gør det hver dag. Ligesom man nogle gange siger det mere dybfølt og andre gange bruger det i stedet for et “farvel”.

Det betyder ikke, at man ikke mener det, hver gang man siger det - eller for den sags skyld mener det, selvom man ikke siger det.

Jeg syntes ikke det unægteligt bliver mindre specielt. Jeg syntes det er okay at andre har en anden holdning, men jeg bryder mig meget lidt om den der meget "sådan er det bare", som om ens holdning er sandheden for alle, for det er det ufattelig sjældent.

Jeg siger "jeg elsker dig" hver dag til min mand og vores børn, og jeg mener det dybfølt hver eneste gang.

Jeg er dog enig i, at man ikke skal sige det, hvis man ikke mener det. Det kan man ikke være bekendt .

Anmeld Citér

17. november 2021

Spunkdenanden

Der gik længe, fra vi begyndte at date, til at han sagde det og endnu længere før jeg gjorde. Tror der gik snart 1 år, før jeg sagde det. 

Jeg er fra en familie (mest min far), hvor man er af den holdning at har man først sagt “Jeg elsker dig” så skal man nok fortælle hvis det ændre sig. Så for mig skulle følelsen være helt oprigtig, før jeg sagde det. 

Vi er sammen på 8 år, med nummer 2 på vej. Og jeg fortæller tit og ofte min kæreste at jeg elsker ham, og han gør det samme. Ligesom det er en ting jeg/vi fortæller vores datter inden hun skal sove. For mig mister ordene ikke betydning, så længe jeg føler dem helt dybt inde, hver gang jeg bruger dem:-)

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym

Hvad sker der for at I bliver passiv-aggressive hver gang I ikke har den samme mening. I kan vidst ikke tåle at være på et debatforum...  

For at svare på spørgsmålet så sagde min seneste eks de tre ord til mig forholdsvist tidligt i vores forhold men han var mig utro i alle de år vi var sammen så tror ikke på han virkelig mente det, det var bare noget han sagde for at fastholde mig i forholdet.. handlinger taler højere end ord, det var en værdifuld lektie på en smertefuld måde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.