Ny graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
4 svar
1 synes godt om
17. november 2021

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har så sent som i går fundet ud af at jeg er gravid. Jeg og min mand har i forvejen 2 børn på 8 og 11.

Jeg smed pillerne tilbage i ‘19 og da der ikke er sket noget indtil nu, regnede vi faktisk ikke med at der ville komme et barn mere. 

Jeg har altid haft uregelmæssig mens. og jeg notere ikke lige ned, hvornår jeg sidst har haft mens osv. Derfor er det svært for mig at regne  nogenlunde ud hvor langt henne jeg er. Lægen vil spørge mig om det samme, så hvordan kan man regne det ud?  eller vil en scanning kunne afslører det?

Jeg er først i denne uge begyndt at få morgen kvalme, men har i sidste par uger både oplevet en metallisk smag i munden og en enorm trang til at drikke mælk, hvilket jeg også havde under de andre graviditeter. 

Men er der nogen herinde som er blevet gravide, uden at huske sidste mens? Hvordan blev jeres termin udregnet? 

Jeg kontakter selvfølgelig min læge i dag, det er blot lige for at få lidt “ro” på forkant..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2021

BM2021

En "tidlig" scanning vil du fortælle dig hvor langt du ca er, med det forbehold som du kender, at det kan ændre sig til nf.

Om lægen kan lave en henvisning ved jeg ikke, men du kan ihvertfald tilkøbe det privat, (de fleste steder med hjerteblinksgaranti skulle du komme så tidligt at hjerteblink endnu ikke kan ses).

Anmeld Citér

17. november 2021

lille-avalon

Jeg havde overhovedet ikke styr på min mens med mit første barn.

Lægen spurgte om jeg vidste hvornår jeg havde haft mens sidst, da jeg ikke kunne svare sendte hun en henvisning til en gynækolog til en tidlig scanning der viste det

Anmeld Citér

17. november 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

tillykke

Til vandrejournal lavede de en beregnet termin ud fra sidste menstruation. 

Til nakkefold scannede de og ud fra den fik jeg den termin som der blev gået ud fra efterfølgende. Den var 6 dage senere end den termin de beregnede til vandrejournalen. 

Så tænker det bliver fastlagt ved scanning  

Anmeld Citér

17. november 2021

Charl90

Hej,

Jeg har så sent som i går fundet ud af at jeg er gravid. Jeg og min mand har i forvejen 2 børn på 8 og 11.

Jeg smed pillerne tilbage i ‘19 og da der ikke er sket noget indtil nu, regnede vi faktisk ikke med at der ville komme et barn mere. 

Jeg har altid haft uregelmæssig mens. og jeg notere ikke lige ned, hvornår jeg sidst har haft mens osv. Derfor er det svært for mig at regne  nogenlunde ud hvor langt henne jeg er. Lægen vil spørge mig om det samme, så hvordan kan man regne det ud?  eller vil en scanning kunne afslører det?

Jeg er først i denne uge begyndt at få morgen kvalme, men har i sidste par uger både oplevet en metallisk smag i munden og en enorm trang til at drikke mælk, hvilket jeg også havde under de andre graviditeter. 

Men er der nogen herinde som er blevet gravide, uden at huske sidste mens? Hvordan blev jeres termin udregnet? 

Jeg kontakter selvfølgelig min læge i dag, det er blot lige for at få lidt “ro” på forkant..

Jeg have meget uregelmæssig menstruation ingen min første graviditet, så jeg fik en henvisning fra lægen til tidlig scanning hos en gynækolog

Det bør du også bede om.

Det er ret vigtigt at vide nogenlunde hvor langt man er hvis man gerne vil tage imod tilbuddet om nakkefoldsscanning...

Tillykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.