Gravid og kat/hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
6 svar
1 synes godt om
16. november 2021

Levvel

Hej alle

Jeg har både hund og kat. Katten benytter IKKE kattebakke, men jeg har en lille hvalp, og der er jo uheld ind i mellem. Derfor har jeg af gode grunde været nødt til at samle dens efterladenskaber op. Må man det? Jeg tænker på risikoen for smitte med toxoplasmose? Bruger altid en pose og papir, men er virkelig nervøs for det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Som jeg har forstået det er det kun kattens afføring der udgør en lille risiko for gravide

Jeg har både hund og kat og har samlet lort op gange en million også som gravid har 3 sunde børn  

Anmeld Citér

16. november 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Levvel skriver:

Hej alle

Jeg har både hund og kat. Katten benytter IKKE kattebakke, men jeg har en lille hvalp, og der er jo uheld ind i mellem. Derfor har jeg af gode grunde været nødt til at samle dens efterladenskaber op. Må man det? Jeg tænker på risikoen for smitte med toxoplasmose? Bruger altid en pose og papir, men er virkelig nervøs for det

Ved ikke med hund, men brug også gerne handsker. Og hvis du har en kæreste, kunne denne med fordel samle det op når det er muligt

Anmeld Citér

16. november 2021

Naha

Levvel skriver:

Hej alle

Det er da vist kun katten du skal være bekymret for.

Dette er grundet katten spiser mus, fugle os, som kan have den parasit.

Hunde spiser som oftest ikke rå dyr eller råt kød, derfor er der langt fra samme risiko ved Humes afføring som ved kattens 

Anmeld Citér

16. november 2021

Soonmom

Kun kattelort.

Du samle vel og hundelort op når du går tur med den? (Du skriver som om det kun er i hjemmet ved uheld)

Anmeld Citér

16. november 2021

Levvel

Soonmom skriver:

Kun kattelort.

Du samle vel og hundelort op når du går tur med den? (Du skriver som om det kun er i hjemmet ved uheld)

Ja, det gør jeg da, men i øjeblikket er der bare mange uheld indenfor. 

Anmeld Citér

16. november 2021

ramier

Det er kun kattelort, så hvis din kat skider udenfor, er det ikke et problem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.