Gravid og lavt stofskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. november 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg er i uge 10 og har lavt stofskifte. Jeg får taget blodprøver hver 4. uge og har fået justeret i min medicin et par gange.
Flere steder på nettet står der man vil blive tilbudt flere undersøgelser under graviditeten hvis man har lavt stofskifte. Er det blodprøverne de hentyder til? Eller scanninger eller noget helt andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2021

Naha

havudsigt skriver:

Jeg er i uge 10 og har lavt stofskifte. Jeg får taget blodprøver hver 4. uge og har fået justeret i min medicin et par gange.
Flere steder på nettet står der man vil blive tilbudt flere undersøgelser under graviditeten hvis man har lavt stofskifte. Er det blodprøverne de hentyder til? Eller scanninger eller noget helt andet?

Det er blodprøver

Jeg havde i starten af graviditeten lavt stofskifte, det man kalder HCG baseret lavt stofskifte fik taget blodprøver i uge 9 og igen 6 uger efter hvor der var normaliseret der skal tages blodprøver hver 6 uge.  For at sikre det ikke går hen og bliver lavt igen  

Anmeld Citér

16. november 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har fået taget blodprøver hver 4. uge, som det eneste.

Anmeld Citér

16. november 2021

My1234

I region syd bliver man typisk fulgt med ekstra scanninger, hvis man har en sygdom, man får medicin for. 
Jeg har for højt stofskifte og blev i begge mine graviditeter fulgt med ekstra scanninger og blodprøver. Jeg oplevede dog ikke at graviditetsambulatoriet og Endokrinologisk afdeling var særlig gode til at snakke sammen. 

Anmeld Citér

16. november 2021

Nenime

Jeg har også for lavt stofskifte, og bliver fulgt med blodprøver hver 4. Uge. Derudover har jeg snakket med en fødselslæge ang. øget ricisi i uge 15, jeg skal ind på endokrinologi til en samtale i uge 21 og jeg skal til ekstra scanning i uge 30 + uge 35. Det var præcis samme procedure da jeg var gravid med min datter i 2017. 

Anmeld Citér

16. november 2021

havudsigt

Nenime skriver:

Jeg har også for lavt stofskifte, og bliver fulgt med blodprøver hver 4. Uge. Derudover har jeg snakket med en fødselslæge ang. øget ricisi i uge 15, jeg skal ind på endokrinologi til en samtale i uge 21 og jeg skal til ekstra scanning i uge 30 + uge 35. Det var præcis samme procedure da jeg var gravid med min datter i 2017. 

I hvilken region bor du? Det er skørt der er så stor en forskel!

Anmeld Citér

16. november 2021

Nenime

havudsigt skriver:

I hvilken region bor du? Det er skørt der er så stor en forskel!

Det er region Nordjylland. Og ja, det er helt tosset at der er så forskellige retningslinjer!

Anmeld Citér

16. november 2021

Solskinspige

Jeg har også lavt stofskifte (dog pt. en anelse for højt), og bliver fulgt på endokronologisk afdeling på Bispebjerg Hospital i København. Jeg bliver fulgt fast hver 4 uge, men pt. hver 14 dag pga. ændring af medicin dosis. Dette er min anden gravidtit efter min spontane abort den forrige cyklus i september måned. Jeg er ikke blevet tilbudt ekstra scanninger men vælger selv at betale til nogle ekstra, hvor min første scanning allerede er her på mandag, hvor jeg er 7+0 henne.

Anmeld Citér

16. november 2021

havudsigt

Tak for svar! 
Jeg er blevet gravid igennem en privat klinik, så her får vi alligevel en del ekstra scanninger med i købet. 
Jeg skal have lavet vandrejournal ved lægen på torsdag, så vil lige høre her om de tilbud der er i min region. 

Jeg har de sidste 12 måneder gået til fast blodprøve og kontrol hver 4. Uge, da mit stofskifte ikke altid er til at styre. Så der er der ikke ændret praksis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.