Hvordan tabte du dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.317 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg har brug for at smide mindst 10 kilo og vil i den forbindelse meget gerne høre hvordan andre har gjort det. 

Tak på forhånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har brug for at smide mindst 10 kilo og vil i den forbindelse meget gerne høre hvordan andre har gjort det. 

Tak på forhånd

Jeg er også i gang med at tabe mig, og har været i gang siden januar i år, og indtil videre har jeg tabt ca. 6 kg. 
Jeg startede med kostplan/opskrifter fra MK principperne, så begyndte jeg at tælle kalorier (kalorieunderskud), og nu prøver jeg Sense af samtidig med at jeg tæller kalorier (stadig kalorieunderskud) 

Anmeld Citér

15. november 2021

DagGry

Profilbillede for DagGry

Jeg har nu tabt mig 20+ kg. tre gange efter mine graviditeter. 

Mine bedste råd:

Altid kun én portion aftensmad. 

Aldrig spis noget efter aftensmaden. (Kun i weekenden) Din krop har godt at blive sulten til nat. Det kan føles træls, når man fokuserer for meget på sulten, men det hjælper med at booste forbrændingen. 

Motion minimum tre gange om ugen. Ikke kun styrke. Gerne noget hvor man får pulsen op. Evt. 4 km. Løbetur 

Vær meget opmærksom på, om du spiser på følelser. Mange af dem, der har problemer med at tabe sig, spiser på følelser. Mærk efter om du reelt er sulten, eller om det er kedsomhed, der får dig til at putte ting i munden.  Lille fif: hvis du får lyst til at spise noget, uden at være sulten, så tag en lur, gå en tur eller børst tænder. Det er alt sammen med til at aflede din opmærksomhed fra mad. Og sidst men ikke mindst. Det er ikke farligt at være sulten og lade maven knurre. Tværtimod. Det er sundt, den engang imellem får lov til at tage af depoterne.  

Held og lykke med vægttabet. Du kan godt.

Anmeld Citér

15. november 2021

Haab

Anonym skriver:

Tak på forhånd

Jeg har tabt mig lidt over 8 kg på 5 måneder, ved at jeg har skåret alt sukker fra, som i alt Også tænker jeg generelt bare over hvad jeg spiser, og hvilke mængder. Ikke for meget stivelse. Spiser cirka 2-3 måltider om dagen

Anmeld Citér

15. november 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Da jeg tabte mig 21 kg, gjorde jeg det ved at spise sundt og mindre portioner, samt at jeg gik ture hver aften.. Min. 2 km og gerne 5-10 km 

Anmeld Citér

15. november 2021

Kir

Jeg begyndte hos en diætist. For jeg vidste at slankekur ikke er holdbart. Jeg ville hellere finde en måde at spise på som virker naturligt og hvor jeg ikke skal nægte mig selv ting. Og fordi jeg gerne ville ændre mine tankemønstre. 

Det har virkelig været et godt forløb indtil nu. Jeg har en kostplan som jeg følger hvor jeg spiser stortset de samme ting som gør, bare mindre portioner. Og der er et x antal kalorier hver uge som kan bruges på fx slik eller hvis jeg skal spise ude.

Derudover får vi snakket om mange ting og jeg er blevet opmærksom på vaner og på at når jeg fx er træt så føler jeg mig også sulten. Så i stedet for at spise, så prøve at gå sovet. Det lyder simpelt, men jeg havde slet ikke set at det var det der skete. 

Anmeld Citér

15. november 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har tabt mig 10 kg på 5 mdr. Jeg holder mig løst til 16:8 modellen, eller intermittent fasting. Altså 16 timers faste og et 8 timers spisevindue. Jeg og mit vægttab fungerer bedst når jeg får min morgenkaffe, selvom den i princippet bryder min faste pga mælk og lidt sirup. Derudover skipper jeg morgenmaden og spiser ellers normalt til frokost og aftensmad. Dog altid kun 1 portion. Nogle dage tager jeg en shake (a la nupo) til et af måltiderne. Det fungerer ret godt for mig!

Derudover løber jeg 3 dage om ugen, træner styrke yderligere 3 dage, og har så 1 hviledag om ugen. Lige nu er min styrketræning "bare" et bodyweight program fra en gratis app, men når jeg er blevet stærkere begynder jeg at træne med kettlebells også.

Anmeld Citér

15. november 2021

Anonym

Jeg tabte mig 27 kg på 4 måneder og sidenhen 10 kg det sidste år.

skiftede sodavand til light ( var nok min største byrde) pasta blev til grov pasta, ris blev til blomkåls ris og kartofler blev erstattet af grønsager. Jeg tog mad på tallerken fra køkkenet, var jeg ekstra sulten blev det kun til flere grønsager.

Jeg tvang mig selv til at spise morgenmad (rugbrød med skinke) hver dag så jeg ikke faldt i “snack fællen” inden frokost.

Jeg købte en skridttæller der vibrerer og mindede mig om at jeg skulle røre mig. Skridttælleren var virkelig motiverende for mig.

Jeg meldte mig ind i træningscentret hvor jeg de første mange gange bare gik på løbebåndet (startvægt på 105 kg) efterfølgende er jeg begyndt på styrketræning. 

Det der virkelig gjorde at jeg kom rigtigt i gang og holdte ved var støtten jeg fik fra min mand, familie, venner og kollegaer. Så vil råde dig til at være åben omkring dit projekt og tag imod al den støtte du kan få.

Held og Lykke med vægttabet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.