Hej allesammen
Min lille dreng på 6 uger får movicol junior, 1 brev dagligt i samråd med lægen.
Nu har min mand taget baby 3 dage i streg da jeg ligger voldsomt ramt af covid-19 og manden har derfor klaret alt, inkl. movicolen. Sønnen er flaskebarn så far kan i princippet alt hvad mor kan så derfor har vi isoleret mig.
De sidste 2 dage har jeg kunne høre min søn presse gevaldigt med både skrig og gråd inkluderet og spurgte derfor min mand om han havde husket at give movicol. Det havde han, men modsat min fremgangsmåde hvor jeg måler mælken af så mængden af mælk passer med mængden af movicol og jeg giver det seperat, har min mand bare blandet mængden af movicol i et helt måltid - altså ½ brev movicol med 135 ml færdigblandet mælk i stedet for i 31 ml som jeg gør.
Mit spørgsmål går på - kan min mand have blandet det forkert? Altså er opløsningen for tynd til at have den rigtig effekt når det er blandet på den måde? Jeg ved ikke selv om det har nogen betydning, så vidt jeg har forstået er den mængde væske movicolen er blandet med, den mængde der bliver trukket ned i tarmene og hjælper afføringen på vej, så på min mands måde vil jeg mene der bliver trukket rigeligt ned til at blødgøre. Sønnen har endnu ikke afleveret en ordentlig ble idag og inden jeg blev syg, afleverede han gerne 3-4 lortebleer inden middagstid. Sønnen har dog skidt igår, bare noget senere end normalt og med en del mere presseri end normalt.
Håber nogen kan svare på mit spørgsmål, syntes der er længe til lægen åbner imorgen så vi kan få svar på om movicolen er blandet forkert da manden stadig tager sig af sønnen og ikke mener det har nogen betydning af det er blandet i det forhold han gør det.
Anmeld
Citér