SA forløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.784 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er desværre ved at abortere . Er der nogen som ved om man skal kontakte vagtlægen, eller kan man bare lade tingene gå deres naturlige gang?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2021

Anonym700

Det er jeg virkelig ked af at høre  har lige været gennem et lignende forløb, så ved hvad du går igennem lige nu. Hvor langt er du henne?
Jeg kontaktede vagtlægen (det var også en lørdag), men sagde jeg skulle kontakte egen læge mandag. Men hvis du har mange smerter, så skal du kontakte vagtlægen. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Øv øv

Hvis aborten forløber efter bogen altså blødning og evt milde / moderate smerter, som gerne skulle fortage sig inden for en uges tid. Så behøver du i princippet ikke at gøre mere  . Men er du utryg mm kan du evt kontakte egen læge mandag  

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym700 skriver:

Det er jeg virkelig ked af at høre  har lige været gennem et lignende forløb, så ved hvad du går igennem lige nu. Hvor langt er du henne?
Jeg kontaktede vagtlægen (det var også en lørdag), men sagde jeg skulle kontakte egen læge mandag. Men hvis du har mange smerter, så skal du kontakte vagtlægen. 

Tak for dit svar. Jeg var heldigvis kun seks uger henne, men det er stadig hårdt
jeg bløder kun moderat sådan menstruationsagtigt og lette smerter. Så jeg prøver at se det an og kontakte min egen læge mandag.

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Øv øv

Hvis aborten forløber efter bogen altså blødning og evt milde / moderate smerter, som gerne skulle fortage sig inden for en uges tid. Så behøver du i princippet ikke at gøre mere  . Men er du utryg mm kan du evt kontakte egen læge mandag  

Tak for dit svar.

Ok, så man behøver ikke have gang i scanninger og blodprøver osv? 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er desværre ved at abortere . Er der nogen som ved om man skal kontakte vagtlægen, eller kan man bare lade tingene gå deres naturlige gang?

Øv øv, det er jeg ked af at læse  og vil bare lige fortælle, at du ikke er alene Jeg har selv prøvet det 3 gange lige efter hinanden. 

Ved kraftige smerter og/eller blødning fik jeg besked på at kontakte lægen. Min læge var dog indover alle 3 gange, hvor de 2 af gangene blev jeg fulgt af sygehuset med scanninger og blodprøver. 
Men hvis du er utryg, synes jeg du skal kontakte lægen. 
Jeg håber alt forløber som det skal, helt naturligt og at det snart er ovre  stort kram herfra

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym700

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Jeg var heldigvis kun seks uger henne, men det er stadig hårdt
jeg bløder kun moderat sådan menstruationsagtigt og lette smerter. Så jeg prøver at se det an og kontakte min egen læge mandag.

Det vil altid være hårdt, uanset hvor langt man er jeg havde det godt med at tage til lægen, som tog blodprøver over et par dage. Det gav mig en afklaring og fik en god snak med min læge om det. Håber det bedste for dig. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Du kan bare lade naturen gå sin gang, men ring til dig læge hvis du er utilpas med situationen. Kram herfra

Anmeld Citér

14. november 2021

MJL88

Det er jeg ked af at høre, prøvede det selv 8+2 for en måned siden Det gør så ondt både fysisk og psykisk. 

Jeg var ved gynækologisk, men jeg blødte også en bind igennem på 1 sekund. Blødte enormt kraftigt og havde voldsomme smerter. 

Du skal nok forberede dig på at bløde et stykke tid, bare så du er forberedt Blødte selv i to uger, for at have pause i to uger og bløder nu igen trods forhøjet HCG. 

Det er en hård og potentiel lang proces, men det skal nok blive bedre

Anmeld Citér

14. november 2021

Charl90

Anonym skriver:

Vagtlægen kan ikke gøre noget. Jeg har gjort det til have og kroppen løste det selv.

Det gik et par uger før hcg var væk (sidst 5 uger) og en ny cyklus startede. Begge gange er jeg blevet gravid i den efterfølgende cyklus.

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.