Kan man det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.625 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg fuldtidsammer, men kan simpelthen ikke malke ud. Jeg har ellers maskine og det hele, men det lykkes ikke.

Kan man godt tilbyde baby på 3-4 måneder MME en enkelt dag? Jeg skal noget, hvor baby ikke kan komme med, og ellers må jeg blive hjemme. Men hele ideen med amning og fuldtidsamning var bla. for at skubbe allergier længst væk. Men jeg har heller ikke den store erfaring på området.

Har nogle af jer erfaring med at amme men give MME "engang imellem"? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hvis du ikke har givet flaske før er det ikke sikkert babyen vil tag flasken.

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Hvis du ikke har givet flaske før er det ikke sikkert babyen vil tag flasken.

Nej, det er rigtigt. Man kan selvfølgelig teste af inden, men ellers skulle der ikke være noget problem i det eller hvordan ?

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Jeg ville være lidt påpasselig med at give en flaske lige pludselig ud af det blå som et helt måltid. Men du kan jo skrive en sms til din sundhedsplejerske? Min bekymring ville være om det kunne give problemer med maven. Ellers kan du jo i et par uger før give lidt og så gå gradvist op til et helt måltid. 

jeg havde også svært ved at pumpe noget ud både med maskine og uden. Mener nok mælkeproduktionen er størst om aftenen så det vil være det bedste tidspunkt at forsøge. Måske kan det lykkes hvis du ligger baby til det ene bryst og pumper på det andet så nedløbet er igang. Men det har du måske prøvet, det var bare et forslag. Hvis nu din baby ikke kan finde ud af flasken (det kunne min ældste ikke da hun var 10 uger) så kan i jo forsøge med en lille kop, en ske eller en engangssprøjte. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Frizzy

Men hvis du fuldtidsammer og ikke skal give mad pludseligt, så producerer brysterne jo stadigvæk mælken. Så det vil være et problem eventuelt, af du får meget ømme og store bryster... hvis du ikke kan malke ud..?
Mange babyer vil ikke have flaske, hvis de er vant til amning 

Anmeld Citér

14. november 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Prøv og se om baby vil tage flasken. Det er nemlig ikke givet… 

men ellers er der ingen problem. Det har jeg gjort ved alle mine: du kan dog godt få lidt spændte babser

Anmeld Citér

14. november 2021

123321

Profilbillede for 123321

Hvordan sidder du når du forsøger at malke ud? Samt er det en hånd eller elektrisk pumpe? Og hvornår malker du ud? 

Jeg kender mange som har benyttet sig af en flaske en gang i mellem - det kan være en rar mulighed. Dog ville nok lige teste hurtigt en enkelt gang inden - hvor du ikke er den der giver og er der, hvorvidt baby vil tage.

Nu ved jeg ikke hvor længe du skal være ude, jeg har tidligere ammet lige når jeg er gået, så fået baby på besøg til en amning, også igen ammet når jeg kom hjem igen. 

Anmeld Citér

14. november 2021

Naha

Anonym skriver:

Jeg fuldtidsammer, men kan simpelthen ikke malke ud. Jeg har ellers maskine og det hele, men det lykkes ikke.

Kan man godt tilbyde baby på 3-4 måneder MME en enkelt dag? Jeg skal noget, hvor baby ikke kan komme med, og ellers må jeg blive hjemme. Men hele ideen med amning og fuldtidsamning var bla. for at skubbe allergier længst væk. Men jeg har heller ikke den store erfaring på området.

Har nogle af jer erfaring med at amme men give MME "engang imellem"? 

Ja det kan dog godt, men du skal huske at stimulere dine bryster det antal gange i løbet af dagen baby ville være blevet ammet  

Ellers tror kroppen der er brug for mindre mælk  

Babysams har på deres Instagram liggende en video fra i Onsdags omkring ammning og hvad man skal huske, der svare en amme vejleder på det med at supplere med MME

Anmeld Citér

14. november 2021

Anonym

Det er vist meget forskelligt, både hvad baby og krop vil. Jeg kunne uden problemer give min første MME når jeg skulle noget - så malkede jeg lidt ud med hænderne med et par times mellemrum, når trykket blev for stort. Ammede til baby var 9 måneders tid.

Min yngste ville hverken eje eller have flaske eller sut og kom aldrig til det, så der var det mere bøvlet. Ammede til han var 14 måneder, men var således først væk fra ham da han begyndte at spise mad ved siden af amningen.

Anmeld Citér

14. november 2021

Anonym

Jeg fuldtidsammer her på 5mdr og der er intet problem i supplering af flaske ved behov, både med egen udpumpet mælk og MME. jeg fik af vide af sp at når amningen var etableret burde det ikke være et problem, som andre dog påpeger- din baby skal selvfølgelig tage imod flaske.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.