Hæmatom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.471 visninger
4 svar
1 synes godt om
13. november 2021

MelisaK

Hej alle sammen. 
andre der har erfaring med hæmatom (blodansamling). 
jeg har nemlig en på 2 cm den ene vej og 3 den anden vej. 
og til nf blev der lige hurtig slynget ud at det blev mere riskofyldt fra uge 30 hvis det ikke var væk. 
det forstår jeg jo slet ikke for jeg har indtil videre været sygemeldt for passe på det ikke gik og tog min lille dreng med. 
Jeg nu 16+4

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2021

Annoni

Hej 

Jeg havde en kraftig blødning i uge 13+ (vi taler ca 500 ml) kom akut på gyn, og vi regnede med at vi havde mistet. Scanningen viste et livligt foster, men også et hæmatom. Vi så tiden an, men fik afvide at der var risiko for en abort var i gang

Jeg blev scannet et par dage efter, hvor de fandt et hæmatom på 4*1,5 cm som lå fri af moderkagen dvs mellem hinderne og livmoderens væg.

Jeg blødte i ca 6 uger efter og var til scanning hver uge, som viste at hæmatomet var uændret - de mistænkte et kar som stod og piblede. 

I uge 20 var hæmatomet væk, og blødningen var ophørt. 

Jeg er nu i uge 30 og min graviditet følges som alle andres. Der er ikke højere risiko for at noget skulle gå galt længere.

Ved du hvordan hæmatomet er placeret? Der er forskel på om det er bag moderkagen eller mellem hinder og livmoder. Dog kan begge dele sagtens ende godt

Tanker til dig.

Hilsen en jordemoder

Anmeld Citér

16. november 2021

MelisaK

Annoni skriver:

Hej 

Jeg havde en kraftig blødning i uge 13+ (vi taler ca 500 ml) kom akut på gyn, og vi regnede med at vi havde mistet. Scanningen viste et livligt foster, men også et hæmatom. Vi så tiden an, men fik afvide at der var risiko for en abort var i gang

Jeg blev scannet et par dage efter, hvor de fandt et hæmatom på 4*1,5 cm som lå fri af moderkagen dvs mellem hinderne og livmoderens væg.

Jeg blødte i ca 6 uger efter og var til scanning hver uge, som viste at hæmatomet var uændret - de mistænkte et kar som stod og piblede. 

I uge 20 var hæmatomet væk, og blødningen var ophørt. 

Jeg er nu i uge 30 og min graviditet følges som alle andres. Der er ikke højere risiko for at noget skulle gå galt længere.

Ved du hvordan hæmatomet er placeret? Der er forskel på om det er bag moderkagen eller mellem hinder og livmoder. Dog kan begge dele sagtens ende godt

Tanker til dig.

Hilsen en jordemoder

Det siger det er i Venstre side, det enlig det eneste de har sagt og det ikke ligger helt op af baby. 

jeg håber så meget det væk uge 20. Det så træls og gå i uvished for om det går godt. 

Anmeld Citér

17. november 2021

Annoni

MelisaK skriver:

Det siger det er i Venstre side, det enlig det eneste de har sagt og det ikke ligger helt op af baby. 

jeg håber så meget det væk uge 20. Det så træls og gå i uvished for om det går godt. 

Jeg håber det allerbedste for jer. Uvisheden kan jeg levende sætte mig ind i! De seks uger hvir jeg blødte var bare så lange! 

knus og tanker

Anmeld Citér

24. november 2021

MelisaK

Annoni skriver:

Jeg håber det allerbedste for jer. Uvisheden kan jeg levende sætte mig ind i! De seks uger hvir jeg blødte var bare så lange! 

knus og tanker

Ja det en hård tid !! Og tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.