Hemnes seng som juniorseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.693 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2021

Anonym trådstarter

Hej, tror i godt at man kan bruge en Hemnes seng fra Ikea som seng til en to-treårig? Med en sengehest for. Den er bare smart fordi den ogs kan bruges som ekstraseng og jeg kan gå ned og sove med barnet, hvis der er brug for det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Ja med en sengehest for, tænker jeg da godt den kan gå. Jeg ville lave sengehesten i næsten fuld længde, da jeg synes sengen er lidt høj, hvis barnet skulle falde ud.

Vi har lige købt en juniorseng der er 160 cm lang (barn 2,5 år), og må dog sige jeg er glad for, at vi ikke har købt den større, for synes vores datter er lillebitte i den, og ville da helt blive væk i en seng på 200 cm

Men det er da helt klart smart at sengen kan slås ud. Vi har en gæsteseng ved siden af, vi lige kan køre ind, hvis vores datter er ked af det.

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym

Du kan sagtens bruge en almindelig seng til et barn. Særlig med sengehest er det intet problem. Vores børn har altid sovet i voksensenge, også på eget værelse. Og netop det med at man kan sove sammen i samme seng og at den også kan bruges til gæster gør det meget praktisk

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym

Vi er også glade for en seng i voksenlængde. Så kan man ligge og læse godnathistorier sammen. Husk at vælge en som kan holde til en voksen, som ikke knirker helt vildt �� hvis det er for billigt, kan det godt knirke, og så vækker man sit barn�� det var vi først ude i nemlig.

Jeg brugte en sammenrullet yogamåtte under hans madras som sengehest. Og med puder osv. på gulvet hvis han sku falde ud. Det har fungerer fint nok, men en sengehest ville da have været smart. Selvom man så ville ligge ret klemt som voksen og læse ved siden af. 

Anmeld Citér

12. november 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Vi er også glade for en seng i voksenlængde. Så kan man ligge og læse godnathistorier sammen. Husk at vælge en som kan holde til en voksen, som ikke knirker helt vildt �� hvis det er for billigt, kan det godt knirke, og så vækker man sit barn�� det var vi først ude i nemlig.

Jeg brugte en sammenrullet yogamåtte under hans madras som sengehest. Og med puder osv. på gulvet hvis han sku falde ud. Det har fungerer fint nok, men en sengehest ville da have været smart. Selvom man så ville ligge ret klemt som voksen og læse ved siden af. 

Sengehesten på vores seng, er en der sidder løst, så den kan løftes af, eller rykkes fra den ene side til den anden, så sådan en kunne man jo lave

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.