Overtøj i autostol - baby og storebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
7 svar
5 synes godt om
12. november 2021

Ipsum

Gode forslag modtages gerne:

Når jeg henter storebror, er det hyggeligt (og mindre tungt) at tage lillesøster på 7 mdr. med ind i mine arme og ikke i autostolen. 
Men nu er det jo ved at blive koldt. Hvad tøj skal hun have på? 
Må man putte hende i en softshelldragt? Den er jo tynd, tænker jeg… 

i øvrigt: vi putter jo storebror i flyverdragt og op i hans autostol, når vi henter og bringer. Det er 2,5 km ad små villaveje, men alligevel. Hvad gør I andre? Jeg kan ikke se for mig, at man skal stå på parkeringspladsen i frostgrader og give flyverdragt, vanter, hue, støvler på… så det klarer vi jo hjemme fra. Eller for at det er mest trafiksikkert, skal man så have let overtøj på i bilen, og så gå helt inden for i børnehaven, med alt hans store overtøj (og en baby på armen) og så der i den lille garderobe få ham i overtøjet… det lyder helt vildt. 
nå men alt for trafiksikkerhed, naturligvis. Har I set den video med en dummy i dunjakke, der fløj ud af stolen? Pyha, skræmmende. 

Så ja, hvordan klarer I det med overgang fra hjem-bil-institution i det kolde vejr? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2021

Altea

Skal i tømme garderoben hver dag? Vi slæber aldrig vintertøj frem og tilbage, de har bare nok af det, så der er til både hjemme og i bh. Her er det bare en jakke/hue der skal på, det lille stykke fra bilen og ind. 
Lillesøster på et år har stadig ikke haft jakke på i år, max en tynd ulddragt og hue, når hun er med i bil. Med den afstand I har, når de slet ikke at fryse - blive lidt kolde ja, men det skader ikke. Og vi har ikke været i nærheden af Frost endnu..

mht til sikkerhed, så vil vores aldrig spændes fast med store jakker eller flyverdragter , så hellere lidt kolde fingre

Anmeld Citér

12. november 2021

Tinstin

Jeg tør godt lade dem sidde i termotøj i autostolen, men ikke vintertøj...
Tror godt, de må sidde i termotøj/softshell/striktrøje...

Mht flyverdragten så kan man gøre det, at når man kommer hen til bilen åbner man den og lader den sidde om benene på barnet, mens det kommer ind i autostolen. Så har man et tæppe i bilen, barnet kan få over sig imens man kører. Når man så er fremme er det bare ud af bilen og hurtigt trække flyverdragten op igen. Nogle gange kan de godt nok finde på at sparke støvler og flyverdragt ned på gulvet i bilen, men jeg synes, at den her teknik er bedst, hvis flyverdragten skal med frem og tilbage.

I min børnehave skal vi kun tømme gaderoberne fredag... skal I virkelig hver dag? Det lyder tungt og besværligt!

Anmeld Citér

12. november 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Min datters vintertøj hænger oppe i vuggestuen, og skal kun med hjem om fredagen, så vi har ikke det problem.

Anmeld Citér

12. november 2021

Soonmom

Her har de jakker på, baby får til den tid ulddragt på.

Vi skal tømme om fredagen og har tre børn (dog henter jeg 2 børn og sætte dem ud i bilen og så det sidste barn i vuggestuen efterfølgende)

De går alle med en taske med noget af overtøjet i, så har jeg bare en stor pose med flyverdragter mm. I

Anmeld Citér

12. november 2021

Lje

Gode forslag modtages gerne:

Når jeg henter storebror, er det hyggeligt (og mindre tungt) at tage lillesøster på 7 mdr. med ind i mine arme og ikke i autostolen. 
Men nu er det jo ved at blive koldt. Hvad tøj skal hun have på? 
Må man putte hende i en softshelldragt? Den er jo tynd, tænker jeg… 

i øvrigt: vi putter jo storebror i flyverdragt og op i hans autostol, når vi henter og bringer. Det er 2,5 km ad små villaveje, men alligevel. Hvad gør I andre? Jeg kan ikke se for mig, at man skal stå på parkeringspladsen i frostgrader og give flyverdragt, vanter, hue, støvler på… så det klarer vi jo hjemme fra. Eller for at det er mest trafiksikkert, skal man så have let overtøj på i bilen, og så gå helt inden for i børnehaven, med alt hans store overtøj (og en baby på armen) og så der i den lille garderobe få ham i overtøjet… det lyder helt vildt. 
nå men alt for trafiksikkerhed, naturligvis. Har I set den video med en dummy i dunjakke, der fløj ud af stolen? Pyha, skræmmende. 

Så ja, hvordan klarer I det med overgang fra hjem-bil-institution i det kolde vejr? 

En jakke, som altid er i bilen, til storebror. Hvis han skal have flyverdragten med hjem hver dag, så af med overdelen, når han er hoppet ind i bilen.

En tynd dragt til baby. Fx ulddragt. 

Der er heldigvis gode løsninger. For nej, stort overtøj i bil dur ikke. 

Vh.

Anmeld Citér

12. november 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi havde da bare flyverdragten hængende i børnehaven og så en alm. jakke på i bilen. Præcis som vi andre. 

Er de udenfor i børnehaven fra om morgenen af, siden du tænker han skal have flyverdragt på allerede, når han møder ind?

Anmeld Citér

12. november 2021

Ipsum

Aalborgtøsen skriver:

Vi havde da bare flyverdragten hængende i børnehaven og så en alm. jakke på i bilen. Præcis som vi andre. 

Er de udenfor i børnehaven fra om morgenen af, siden du tænker han skal have flyverdragt på allerede, når han møder ind?

Ja, lige præcis. De er ude, når jeg afleverer ham. Vi skal også kun tømme det hele om fredagen. Men problemet er jo det med, hvor skal jeg så klæde ham på til 3-4 timers udendørsleg i kulden? På parkeringspladsen? … han ville helt sikkert sparke den og støvlerne af fødderne, hvis den hang om hans ben, mens vi kørte derover. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.