Depression eller stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg tror, at jeg lider af enten en mild form for depression eller stress. Grunden til det er, at jeg ingen tålmodighed har, jeg bliver let og hurtig irriteret, gal og sur. Jeg er letpåvirkelig. Ser negativt på mange ting. 

Min kæreste kan tydelig se en forandring i den negative side hos mig. Jeg kan også selv mærke, at der er noget galt. 

Nogen med erfaringer?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror, at jeg lider af enten en mild form for depression eller stress. Grunden til det er, at jeg ingen tålmodighed har, jeg bliver let og hurtig irriteret, gal og sur. Jeg er letpåvirkelig. Ser negativt på mange ting. 

Min kæreste kan tydelig se en forandring i den negative side hos mig. Jeg kan også selv mærke, at der er noget galt. 

Nogen med erfaringer?? 

Jeg lider af stress og det lyder meget som mig i mine rigtig stressede perioder. 

jeg mediterer når det er rigtig slemt det hjælper for mig 

Anmeld Citér

11. november 2021

Anonym

Det lyder som om, at du har brug for hjælp. 
Jeg kan kun sige ud fra erfaringer, at det bedste jeg har gjort for mig selv, det var at tage en snak med min læge. Hun var så god til at lytte til mig og tage mig seriøs. Hun henviste mig det rigtige sted, og hun lavede også en test på mig for at be-/afkræfte depression. 
Det kan også være meget andet end “bare” depression og stress, du døjer med. Jeg vil stærkt anbefale dig at tage en tur forbi lægen og få snakket ud om dine følelser. Det hjælper så meget!

Anmeld Citér

11. november 2021

Anonym

Det kunne både lyde som depression og stress. Tag en snak med dig læge og god bedring. 

Anmeld Citér

30. januar

Avlisiaromil

Profilbillede for Avlisiaromil

Jeg har selv oplevet lignende symptomer på irritation, manglende tålmodighed og en tendens til at se negativt på tingene. For at genoprette roen i sindet brugte jeg lysterapi briller . De er designet til at efterligne naturligt dagslys, som hjælper med at regulere humør og energiniveauer, især om natten, eller når der slet ikke er nok dagslys.

Anmeld Citér

30. januar

Anonym

Vigtigt at forsøge at spore om der er et mønster i dine lidt negative ture. 

Ene og alene for at kunne evt være lidt på forkant.. 

Sådan at du letter det tidspunkter eller tidspunkter på dagen. 

Her hjalp det

-at lave mad tidligere end vanligt, bad af de små klares inden spisningen. 

-lægge tøj frem til næste dag og have pakket til dagen efter..

Sports tasker tømmes og pakkes på ny så de er "klar"

vigtigst af alt ingen spontane aftaler der inkludere mig som deltager. Med mindre jeg selv laver dem.

Anmeld Citér

30. januar

Ekko

Profilbillede for Ekko

Vinterdepression er selvfølgelig stadig relevant, men opslaget er vist fra 2021

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.